شناسهٔ خبر: 42039366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش شد

امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان به عنوان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق نزاجا و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوبشرق معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز در آیینی با  حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان به عنوان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق نزاجا و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوبشرق معرفی ش و از خدمات امیر مهدی معمارباشی تجلیل و به عمل آمد.

استاندار کرمان در این آیین اظهار داشت: با توجه به وسعت بسیار زیاد کویر نیاز به پشتیبانی نزدیک هوایی در کویر داریم که اختیار آن در استان کرمان باشد. محمدجواد فدایی ادامه داد: اکنون تامین امنیت کویر به مراتب مشکل‌تر از گذشته است زیرا حضور گردشگران، محققان، کمپ‌های کویری و گردشگری را داریم.

وی از انعقاد تفاهمنامه بین استانداری و قرارگاه منطقه ای جنوبشرق در راستای همکاری متقابل، کارهای پیشگیری، مدیریت رودخانه ها و سیلاب ها و ... در بحران‌ها خبر داد.

استاندار کرمان همچنین از اقدامات ارتش در زمینه تجهیز بیمارستان و نقاهتگاه در دوران شیوع کرونا و ایجاد ایستگاه‌های غربالگری قدردانی کرد و افزود: حضور امیر معمارباشی در شورای تامین نقطه قوتی برای ما بود و در دوران فرماندهی وی توسعه خوبی در نیروی زمینی در استان کرمان صورت گرفت و استقرار تیپ ۲۲۳ واکنش سریع تصویب و زمینی برای استقرار این تیپ در نظر گرفته شده است و امیدواریم این کارهای توسعه‌ای توسط امیر غلامعلیان ادامه یابد.

فدایی همچنین حضور ارتش در بحران‌هایی که در استان کرمان داشتیم را شایسته تقدیر دانست و بیان داشت: ارتش کمک های بسیار خوبی به استان کرمان در زمان وقوع سیل کرد و با تجهیزات مهندسی در ترمیم سیل‌بندها و احداث سیل‌بندهای جدید به یاری مردم شتافت.

استاندار کرمان تصریح کرد: استفاده از پهپادهای ارتش در تامین امنیت استان کرمان امری مهم است که باید تصمیم‌گیری این مسئله در داخل استان باشد زیرا برخی مواقع برای طی شدن سیر طولانی دریافت مجوزها قادر نیستیم در مشکلات به موقع عمل کنیم و خواستار استفاده از بالگردهای ارتش در آتش سوزی‌ها به ویژه در ارتفاعات هستیم، زیرا نیروهای پیاده نمی‌توانند به موقع به محل برسند.

احداث 1500 واحد مسکونی برای نیروهای ارتش در جنوب‌شرق کشور

امیر مهدی معمارباشی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب‌شرق اظهار داشت: مسؤولیت و قبول مسؤولیت همان‌طور که در کلام پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصوم آمده، بسیار دشوار است و رهبری می‌فرماید «مسؤولیت و قبول مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی سخت اما پرافتخار است برای کسانی که بتوانند این مسؤولیت را به‌موقع انجام دهند».

فرمانده سابق قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا بیان داشت: 35 سال عمر خود را در نیروی زمینی ارتش در راستای صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی و پاسداشت خون شهدا قدم برداشتم و خدا را شاکرم نعمت ولایت را بر ما ارزانی داشت تا بتوانیم در رکاب ولایت قدم برداریم.

معمارباشی با اشاره به اینکه مردم استان کرمان دارای خصلت‌های خوب بسیاری هستند و در این خطه احساس غربت نمی‌کنیم، تصریح کرد: زمانی که برای خدمت‌رسانی به یکی از روستاهای کرمان رفتیم، مردم فقیر در یکی از روستاها به ما گفتند، غذا داریم و غذا را برای مردم روستای بعدی ببرید و این ماجرا را همیشه به نیکی تعریف کرده‌ام.

وی تصریح کرد: یگان‌های ما رتبه‌های خوبی را کسب کرده‌اند و این یکی از افتخارات بنده در استان کرمان به حساب می‌آید و یک هزار و 500 واحد مسکونی در جنوب‌شرق ایران توسط ارتش برای نیروها در دست ساخت است که حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معمارباشی اضافه کرد: ارتش همیشه در کمک‌رسانی با سایر نیروهای مسلح همگام و همراه بوده است و در راستای کمک به کادر علوم پزشکی و مقابله با ویروس کرونا اقدامات خوبی در ایجاد ایستگاه‌های ثابت و سیار و ضدعفونی اماکن و ایجاد نقاهتگاه انجام داده است.

انتهای پیام/80019/ب

نظر شما