محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: آموزش کودکان با سنین کم در دست معاونان آموزش ابتدایی است و باید بررسی کنیم که آیا توانسته ایم در این بخش به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم، باید هدف نهایی ما آموزش ابتدایی با کیفیت باشد و از خود بپرسیم آیا با برنامه های خود می توانیم به سمت آموزش ابتدایی با کیفیتتر برویم.
وی گفت: اگر این موضوع را هدف گذاری کنیم مطمئناً می توانیم در هر دوره به پیشرفت برسیم و زمینههای خلاقیت و ابتکار پدید خواهد آمد و از همه ظرفیت و توانایی خود برای داشتن یک آموزش ابتدایی با کیفیت استفاده کنیم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه ارتباط ستاد تا صف باید سریع و بدون واسطه باشد و این باید به عنوان شاخصی مهم برای سال تحصیلی آینده تلقی شود، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که آیا می توانیم پیامی را از ستادتا سطح معلمان ارسال کرده و از آنها پاسخ نیز دریافت کنیم. در این صورت نیاز داریم در کوتاه ترین زمان این کار را در دستور کار قرار دهیم و شبکه شاد توانسته است این امکان را برای ما فراهم کند.
حاجی میرزایی تاکید کرد: اصل مهم شروع سال تحصیلی در ۱۵ شهریور است و این موضوع قطعی است و از ۱۵ شهریور همه دانش آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند اما کیفیت عرضه خدمات آموزشی می تواند به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلویزیونی، بسته های آموزشی یا شبکه شاد باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید تا آغاز سال تحصیلی چندین بار مانور تبادل پیام بین استان ها و مدارس صورت گیرد، گفت: آموزش و پرورش در دوره کنونی و در بستر فضای مجازی به مانند حضور در اتاق شیشه ای است که همگان می توانند عملکرد آن را مشاهده و نقدکنند زیرا تدریس معلم در منظر همگان قرار گرفته است و هر موضوعی که در معرض شفافیت قرار می گیرد، در کنار آسیب هایی که وجود دارد می تواند باعث رشد آن می شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار در حوزه ابتدایی سقف ندارد و مجال برای خلاقیت آن زیاد است، گفت: بسته تحولی خوانا در حوزه ابتدایی بسیار مهم است و باید آن را به طور جدی پیگیری کنیم تا توانایی خواندن، نوشتن، سخن گفتن، شنیدن و مهارتهای پایه دانش آموزان ارتقا یابد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه در دوره ابتدایی به دنبال حافظه محوری نیستیم و همه افراد باید مجال بروز و ظهور پیدا کنند، گفت: انجام این کار در دروه ابتدایی بهترین زمان آن است و طلایی ترین دوره حضور دانش آموزان در مدرسه، حضور در در دوره ابتدایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه شکل محتوایی نظارت نسبت به سال های قبل متفاوت است، تاکید کرد: هر مدیر نسبت به عملکرد درست معاون خود، هر رئیس منطقه نسبت به عملکرد درست مدیران خود و هر مدیرکل نسبت به عملکرد درست مدیران مناطق و معاونان خود، باید اطمینان پیدا کند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پایان تاکید کرد: بازماندگان از تحصیل به هر طریق ممکن باید به مدرسه بازگردانده شوند و شرایط کرونا نباید فرصتی برای جدایی کودکان از آموزش و مدرسه ایجاد کند.
محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: آموزش کودکان با سنین کم در دست معاونان آموزش ابتدایی است و باید بررسی کنیم که آیا توانسته ایم در این بخش به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم، باید هدف نهایی ما آموزش ابتدایی با کیفیت باشد و از خود بپرسیم آیا با برنامه های خود می توانیم به سمت آموزش ابتدایی با کیفیتتر برویم.
وی گفت: اگر این موضوع را هدف گذاری کنیم مطمئناً می توانیم در هر دوره به پیشرفت برسیم و زمینههای خلاقیت و ابتکار پدید خواهد آمد و از همه ظرفیت و توانایی خود برای داشتن یک آموزش ابتدایی با کیفیت استفاده کنیم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه ارتباط ستاد تا صف باید سریع و بدون واسطه باشد و این باید به عنوان شاخصی مهم برای سال تحصیلی آینده تلقی شود، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که آیا می توانیم پیامی را از ستادتا سطح معلمان ارسال کرده و از آنها پاسخ نیز دریافت کنیم. در این صورت نیاز داریم در کوتاه ترین زمان این کار را در دستور کار قرار دهیم و شبکه شاد توانسته است این امکان را برای ما فراهم کند.
حاجی میرزایی تاکید کرد: اصل مهم شروع سال تحصیلی در ۱۵ شهریور است و این موضوع قطعی است و از ۱۵ شهریور همه دانش آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند اما کیفیت عرضه خدمات آموزشی می تواند به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلویزیونی، بسته های آموزشی یا شبکه شاد باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید تا آغاز سال تحصیلی چندین بار مانور تبادل پیام بین استان ها و مدارس صورت گیرد، گفت: آموزش و پرورش در دوره کنونی و در بستر فضای مجازی به مانند حضور در اتاق شیشه ای است که همگان می توانند عملکرد آن را مشاهده و نقدکنند زیرا تدریس معلم در منظر همگان قرار گرفته است و هر موضوعی که در معرض شفافیت قرار می گیرد، در کنار آسیب هایی که وجود دارد می تواند باعث رشد آن می شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار در حوزه ابتدایی سقف ندارد و مجال برای خلاقیت آن زیاد است، گفت: بسته تحولی خوانا در حوزه ابتدایی بسیار مهم است و باید آن را به طور جدی پیگیری کنیم تا توانایی خواندن، نوشتن، سخن گفتن، شنیدن و مهارتهای پایه دانش آموزان ارتقا یابد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه در دوره ابتدایی به دنبال حافظه محوری نیستیم و همه افراد باید مجال بروز و ظهور پیدا کنند، گفت: انجام این کار در دروه ابتدایی بهترین زمان آن است و طلایی ترین دوره حضور دانش آموزان در مدرسه، حضور در در دوره ابتدایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه شکل محتوایی نظارت نسبت به سال های قبل متفاوت است، تاکید کرد: هر مدیر نسبت به عملکرد درست معاون خود، هر رئیس منطقه نسبت به عملکرد درست مدیران خود و هر مدیرکل نسبت به عملکرد درست مدیران مناطق و معاونان خود، باید اطمینان پیدا کند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پایان تاکید کرد: بازماندگان از تحصیل به هر طریق ممکن باید به مدرسه بازگردانده شوند و شرایط کرونا نباید فرصتی برای جدایی کودکان از آموزش و مدرسه ایجاد کند.
نظر شما