شناسهٔ خبر: 41942604 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

دستگاه های اجرایی باید خدمات قابل برون سپاری را به دفاتر پیشخوان واگذار کنند

مدیرکل ارتباطات استان همدان در جلسه برنامه ریزی اعطای تسهیلات اشتغال روستایی به دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات و باجه های پست بانک گفت: دستگاه ها موظف اند خدمات قابل برون سپاری را در شهر به دفاتر پیشخوان و در روستا به دفاتر ارتباطات روستایی واگذار کنند و هیچ دستگاهی مجاز نیست این خدمات را به صورت جداگانه ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، مجتبی ساکی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با مطلوب ارزیابی کردن ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان شهری و روستایی، از ظرفیت بالای این دفاتر جهت ارائه خدمات بیشتر دستگاه های دولتی خبر داد و افزود: دستگاه های خدمات رسان و اجرایی استان می توانند خدماتی که قابل برون سپاری و واگذاری به دفاتر پیشخوان هستند را اعلام و اقدامات لازم را انجام دهند. ساکی ادامه داد: همین امر موجب خلوت شدن و کاهش تردد غیر ضرور افراد در ادارات و خصوصا در ایام اپیدمی ویروس کوید19 خواهد شد که منجر به کاهش شیوع این بیماری می شود.

در این نشست، قربانفر معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به تاثیر دفاتر خدمات ارتباطی روستایی در کاهش سفرهای روستاییان به شهر برای انجام کارهای روزمره، بر ارائه تسهیلات به متقاضیان این رسته تاکید کرد.

غفاری نماینده استانداری نیز پیشنهاد داد، اعتبار لازم برای اعطای این تسهیلات به صورت یکجا محاسبه و تخصیص داده شود که این موضوع می تواند از طریق مکاتبه با دبیرخانه کارگروه اشتغال و یا از طریق پست بانک انجام شود.

براساس این گزارش، در این جلسه که با پیشنهاد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سرپرستی امور شعب پست بانک و با حضور نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و همچنین استانداری همدان برگزار و مقرر شد، اولویت اول برای ارائه این تسهیلات دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی باشند و در صورت نبود متقاضی برای این دفاتر نسبت به پرداخت تسهیلات برای باجه های پست بانک اقدام شود.

نظر شما