شناسهٔ خبر: 41931319 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی جام حذفی  

با برگزاری قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام حذفی در فصل 98-98 4 تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام حذفی، 98-99 از ساعت 15 در محل سازمان لیگ برگزار شد. در این مرحله‌ تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجد سلیمان حضور دارند. 
استقلال با شکست سپاهان به این مرحله رسید،پرسپولیس شهرداری ماهشهر را شکست داده بود،تراکتور از مس کرمان عبور کرد و نفت مسجد سلیمان با پیروزی مقابل شاهین بوشهر به این مرحله رسید.
با قرعه‌کشی صورت گرفته رویارویی تیم‌ها به شرح زیر است:
تراکتور- نفت مسجد سلیمان
پرسپولیس - استقلال (در این بازی سرخپوشان میزبان است)
مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی روزهای 4 و 5 شهریور برگزار خواهد شد.

عابدزاده گران‌ترین گلر تاریخ ایران می‌شود؟

درخشش امیر عابدزاده در رقابت‌های این فصل لیگ پرتغال باعث شده او مورد توجه تیم‌های مختلف اروپایی قرار بگیرد.  امیر عابدزاده، دروازه‌بان ایرانی تیم ماریتیمو پرتغال فصل بسیار خوبی را با این تیم سپری کرد و عملکرد بسیار خوب این دروازه‌بان ایرانی باعث شده در فوتبال اروپا مورد توجه قرار گیرد. او در این فصل از رقابت‌های لیگ پرتغال 25 بار برای تیمش به میدان رفت و با ثبت 10 کلین‌شیت و کسب نمره 6.79 از سایت هواسکورد که نمره خوبی برای یک دروازه‌بان به حساب می‌آید، دومین دروازه‌بان برتر پرتغال شد تا نام خود را در تیم میانه جدولی ماریتیمو مطرح کند و در کنار مهدی طارمی و مهرداد محمدی دیگر لژیونرهای ایرانی موفق فوتبال پرتغال باشد. درخشش عابدزاده باعث شده پیشنهادات زیادی از تیم‌های مختلف برای او ارسال شود اما سد اصلی در راه جدایی عابدزاده تیم ماریتیمو است که نمی‌خواهد به این سادگی دروازه‌بان آماده خود را از دست بدهد و درخواستی دو میلیون یورویی برای او دارد. با این حال نکته‌ای که می‌تواند به جدایی عابدزاده از ماریتیمو کمک کند این است که سنگربان ایرانی تنها یک سال دیگر با تیمش قرارداد دارد و تیم پرتغالی اگر امسال او را نفروشد، سال بعد باید رایگان دروازه‌بان خود را از دست بدهد؛ اتفاقی که بعید است مدیران ماریتیمو علاقه‌مند به رخ دادن آن باشند و همین موضوع باعث می‌شود پیشنهادات عابدزاده را جدی‌تر بررسی کنند. در حال حاضر گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران علیرضا بیرانوند است که به تازگی با انتقالی 700 هزار یورویی راهی فوتبال بلژیک شده اما ممکن است به زودی این عنوان به امیر عابدزاده برسد، چرا که باشگاه ماریتیمو قطعا برای فروش او مبلغی کمتر از دو میلیون یورو را نخواهد پذیرفت؛ اتفاقی که شاید چند سال قبل باور آن کمی دشوار بود اما عابدزاده به خوبی و با تمرینات خوب و منظم نه تنها توانسته از زیر سایه سنگین نام پدرش خارج شود، بلکه اکنون می‌تواند نام خود را به عنوان گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران هم ثبت کند.

پورعلی گنجی راهی چین می‌شود

روزنامه الوطن قطر تایید کرد که مدافع ایرانی العربی باوجود قرارداد با  این تیم در پایان فصل جاری جدا می‌شود و راهی لیگ چین می‌شود. مرتضی پور علی گنجی در بازگشت به لیگ ستارگان قطر با العربی قرارداد سه ساله امضا کرد. او دومین فصل حضورش در العربی را تجربه می‌کند و نتایج ضعیف این تیم باعث شد تا انتقادهایی هم از این بازیکن ایرانی شود. العربی به دنبال تغییرات اساسی در تابستان است و سه بازیکن خارجی این  تیم جدا خواهند شد که یکی از آنها مرتضی پور علی گنجی است. روزنامه الوطن در ادامه نوشت که پور علی گنجی راهی لیگ چین خواهد شد بدون آنکه از تیمی که قرار است این مدافع ایرانی در آن بازی کند سخن به میان آید. پور علی گنجی سابقه حضور در لیگ چین را دارد.

نوراللهی در مسیر جدایی از پرسپولیس!

بازیکنان پرسپولیس از وضعیت مالی باشگاه به شدت گلایه دارند. به گزارش خبرآنلاین؛ پرسپولیس این روزها به شدت با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. وضعیت استقلال هم مثل آنها خوب نیست. بعد از پوکر قهرمانی پرسپولیس شایعاتی مطرح شد درباره جدایی احتمالی بعضی از بازیکنان از این تیم. حالا اما انگار این شایعات جدی و جدی تر می‌شود. بعد از انتشار خبری درباره حضور علیپور در لیگ چین، از داخل تیم خبر می‌رسد احمد نوراللهی هافبک قرمزها هم مذاکراتی با چند باشگاه خارجی داشته و قصد دارد در تابستان امسال جمع قرمزها را ترک کند.

لیست محدود خرید تابستانی رئال مشخص شد

باشگاه رئال مادرید در تابستان بازیکنان جدید زیادی را به خدمت نمی‌گیرد. به گزارش فارس، نشریه «موندو دپورتیوو» اسپانیا خبر داد باشگاه‌های اروپا به دلیل شیوع کرونا ضرر مالی زیادی دیدند و این بحران مالی باعث شده تا تیم‌ها نتوانند در نقل و انتقالات تابستانی هزینه زیادی کنند. رئال یکی از این تیم‌های متضرر است که مجبور به کاهش دستمزد بازیکنانش شد. علی رغم مشکلات مالی ولی رئال برای تقویت بنیه تیمش نیاز به خریدهایی در تابستان دارد. به همین خاطر رئال گزینه‌های محدودی درنظر گرفته است. ادواردو کامینگا بازیکن رن اولین گزینه تابستانی زیدان است. باشگاه فرانسوی آماده فروش این بازیکن خود است. دومین گزینه رئال برای تقویت خط میانی اش است. زیدان به جای مودریچ به دنبال جذب یک هافبک طراح و بازیساز است. ستاره کروات سال‌ها برای کهکشانی‌ها خوش درخشید و اکنون در آستانه جدایی قرار دارد. رئال مادرید به نظر نمی‌رسد در تابستان بیشتر از 2 بازیکن به خدمت بگیرد چون وضعیت مالی خوبی ندارد. زیدان می‌خواهد در فصل آینده با بازیکنان فعلی اش دوباره قهرمان لالیگا شود و در لیگ قهرمانان اروپا نیز نتایج بهتری کسب کند.

رکورد تاریخی لوکاکو در لیگ اروپا

مهاجم بلژیکی اینتر با گلزنی مقابل لورکوزن در لیگ اروپا رکوردزنی کرد. به گزارش فارس‌، در مرحله یک‌چهارم نهایی پیکارهای لیگ اروپا، اینترمیلان در ورزشگاه دوسلدورف مقابل بایرلورکوزن آلمان صف آرایی کرد و با نتیجه دو بر یک پیروز شد. در این بازی بارلا 15، لوکاکو 21 برای اینترمیلان گلزنی کردند و تک گل لورکوزن توسط هاورتز 25 زده شد. لوکاکو، ستاره بلژیکی اینتر با گلزنی در این بازی به اولین بازیکن تاریخ لیگ اروپا تبدیل شد که در 9 بازی پیاپی موفق به گلزنی شده و نامش را در این رقابت‌ها ماندگار کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما