شناسهٔ خبر: 41918113 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار خبر داد

اعلام آمادگی دولت برای عرضه سهام به صورت ETF/ عرضه سهام به صورت بلوکی متوقف شد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: مسئولان اعلام آمادگی کردند که سهام رو به صورت ETF عرضه کنند و دولت موظف است، طبق قانون سهام خود را در شرکت‌های پالایشی به صورت صندوق سرمایه‌گذاری به عموم مردم پذیره‌نویسی کند.

صاحب‌خبر -

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت بازار بورس گفت: بعد از انتشار اخبار ضد و نقیص درباره لغو پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم و تاثیر مخرب آن بر بازار سرمایه و در راستای پیگیری این خبر و حمایت از سرمایه‌داران خرد موضوع را از طریق وزارتخانه‌های اقتصاد و نفت و سازمان خصوصی‌سازی پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: مسئولان اعلام آمادگی کردند که سهام رو به صورت ETF عرضه کنند، همچنین دولت موظف است طبق قانون سهام خود را در شرکت‌های پالایشی به صورت صندوق سرمایه‌گذاری به عموم مردم پذیره‌نویسی کند.

علیزاده با تاکید براینکه عرضه سهام به صورت بلوکی متوقف شد، تصریح کرد: اکنون این درخواست را از وزارتخانه‌های نفت و اقتصاد و سازمان خصوصی سازی داریم که در تشکیل و ثبت این صندوق تسریع به خرج دهند و ما هم در مجلس حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم بنابراین جای هیچگونه نگرانی برای مردم وجود ندارد.

از حدود یک هفته قبل خبر عرضه قطعی ای‌تی‌اف دوم در روز دوم شهریور در بسیاری از رسانه‌های رسمی و غیررسمی باعث شد تا موجی از ورود نقدینگی به‌ سمت 4 سهم پالایشی (پالایشگاههای بندرعباس، تهران، تبریز و اصفهان) صورت گیرد.

اما دیروز اعلام شد، براساس اعلام قبلی سازمان خصوصی‌سازی قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه در قالب دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) عرضه شود لیکن با توجه به عدم اقدام وزارت نفت در تأسیس صندوق مذکور، هیئت واگذاری در آخرین جلسه خود و با توجه به عرضه قبلی سهام شرکت پالایش نفت تبریز، عرضه باقی‌مانده بلوک سهام متعلق به دولت در سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، تهران و اصفهان را نیز مصوب نمود، لذا بر همین اساس آگهی عرضه عمده و بلوکی سهام این شرکت‌ها هفته گذشته منتشر شده است که پس از هماهنگی با بورس تاریخ دقیق عرضه آن در بازار سرمایه مشخص خواهد شد./

پایان پیام

نظر شما