شناسهٔ خبر: 41910656 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فراهانی:

اعتبارات عمرانی به جای هزینه‌ای به منطقه ۵ اختصاص یابد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بر لزوم افزیش بودجه عمرانی و کاهش اعتبارات هزینه ای در منطقه ۵ شهرداری تهران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۵ گفت:  مشارکت های اجتماعی و ایجاد شورایاری ها در محلات سطح شهر تهران از جمله مهم ترین تبلور فعالیت ها و مشارکت اجتماعی در تهران است و امیدواریم با قانونی شدن فعالیت شورایاری ها و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، مشارکت اجتماعی مردم در محلات به ثمر بنشیند. 

او با اشاره به گزارش دبیر شورایاری های منطقه ۵ افزود: گزارش خوبی و تصویر مناسبی از مشکلات محله ارائه شد. منطقه ۵ ، تنها منطقه ای است که پروژه های کوچک مقیاس محلی را بعد از رصد مشکلات ۲۹ محله پیشنهاد داد و پس از هماهنگی با شهردار منطقه، همان پروژه ها توسط شهردار منطقه پیشنهاد شد.

فراهانی تصریح کرد: تنها منطقه ای است که شهردار منطقه در جلسات کنترل پروژه از حضور شورایاران استفاده می کند که جای تقدیر دارد. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به مهم ترین چالش های منطقه ۵ شهرداری تهران گفت: مشکل حادی در بحث بودجه در سطح مناطق داریم که منطقه ۵ هم دچارش است.

او ادامه داد: علی رغم اینکه امسال ۵۲ درصد افزایش بودجه داشتیم یعنی بودجه پیشنهادی شهرداری منطقه پنج مجموعا ۴۵۴ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای است اما مشکلی دارد این است که الزام قانونی ماده ۶۸ قانون شهرداری ها که اشاره می کند سهم ۴۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ها باید باشد در این منطقه رعایت نشده و سهم فعلی اعتبارات عمرانی فقط ۲۸ درصد است.

فراهانی گفت: یعنی از مردم منطقه عوارض می گیریم و بودجه تامین می کنیم اما فقط ۲۸ درصد بودجه ای که از مردم جمع آوری می کنیم صرف پروژه های عمرانی و تملک دارایی  می شود و این انحراف از قانون ۴۰ درصدی است و باید پیش بینی شود تا اعتبارات هزینه ای کاهش پیدا کند و پروژه های عمرانی اختصاص داده شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: پروژه های نیمه کاره گذشته مانند احداث مجموعه ورزشی محله کن در نه ماه نخست سال  گذشته فقط  ۵ درصد پیشرفت داشته است در صورتی که مطالبات اصلی مردم محله است همچنین احداث خط ۶ مترو تنها ۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نشان می دهد در بحث اعتبارات عمرانی مشکل داریم.

فراهانی در پایان گفت: پروژه های مهمی مانند پردیس بزرگراه شهید حکیم حدفاصل بزرگراه اشرفی اصفهانی- ستاری و...   داریم که با حل این مشکلات و بحث های بودجه عمرانی باید چشم انداز مناسبی در پروژه های بزرگ مقیاس و تکمیل پروژه های کوچک مقیاس محله داشته باشیم.

نظر شما