شناسهٔ خبر: 41872983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حماس:

اقدامات اسرائيل در حرم ابراهيمي نقض آشکار قوانين بين المللي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اقدامات رژیم صهیونیستی در حرم ابراهیمی واقع در شهر الخلیل را تجاوز به مقدسات اسلامی دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبداللطیف القانوع، سخنگوی این جنبش در بیانیه ای اعلام کرد، تصمیمات اخیر رژیم صهیونیستی برای تغییر در مسجد ابراهیمی تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.
حماس پس از آن این واکنش را نشان داد که دادگاه رژیم صهیونیستی دادخواست شهرداری الخلیل در جنوب کرانه باختری درباره منع شهرک نشینان از ساخت پل برقی در حرم ابراهیمی را رد کرد.
القانوع افزود، اقدامات جدید رژیم صهیونیستی به تغییر آثار مسجد ابراهیمی که روز به روز بیشتر می شود گواهی بر پافشاری رژیم بر اجرای طرح های تبعیض آمیز خود در حق مقدسات اسلامی و یهودی سازی آن است که باید با این اقدامات مقابله کرد و آنها را دست کم نگرفت.
وی تاکید کرد، تلاش های رژیم صهیونیستی برای تغییر واقعیت شهر الخلیل و تحریف تاریخ آن هرگز موجب تغییر ماهیت مسجد ابراهیمی یا وارونه کردن حقایق ثابت شهر الخلیل نخواهد شد.
ژوئیه 2017 کمیته میراث جهانی یونسکو حرم ابراهیمی را میراث فلسطین اعلام کرد.
در پی شهادت 29 مسلمان هنگام اقامه نماز صبح در مسجد ابراهیمی در 25 فوریه 1994 به دست یهودیان اسرائیل، این مسجد به دو قسمت، یک قسمت برای مسلمانان و قسمت دیگر برای یهودیان تقسیم شد.

نظر شما