شناسهٔ خبر: 41861674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حماس تجاوزات رژیم صهیونیستی در حرم شریف ابراهیمی را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی برای ایجاد تغییرات در حرم شریف ابراهیمی تجاوز به اماکن مقدس اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس گفت که تصمیمات اخیر رژیم صهیونیستی برای تغییر چهره حرم شریف ابراهیمی به منزله تجاوز جدید علیه اماکن مقدس اسلامی و نقض آشکار قانون بین‌المللی است.

القانوع افزود که اقدامات جدید رژیم اشغالگر برای تغییر چهره حرم شریف ابراهیمی که هر روز شدت می‌گیرد، دلیلی بر اصرار این رژیم برای اجرای طرح‌های نژادپرستانه علیه اماکن مقدس اسلامی و یهودی‌سازی آن است که بایستی با آن مقابله شود.

وی تأکید کرد که تلاش‌های رژیم اشغالگر برای تغییر چهره حرم شریف ابراهیمی و واقعیت‌های شهر الخلیل و تحریف تاریخ، هرگز موفق نخواهد بود و این رژیم هرگز نمی‌تواند هویت حرم شریف ابراهیمی و حقایق ثابت در شهر الخلیل را تغییر دهد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، این اظهارات سخنگوی حماس پس از آن مطرح شد که دادگاه رژیم صهیونیستی با درخواست شهرداری الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری مبنی بر اعطای مجوز به شهرک‌نشینان جهت نصب آسانسور در حرم شریف ابراهیمی موافقت کرد.

به گفته «تیسیر ابوسنینه» شهردار الخلیل، دادگاه اختیاراتی را به شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای اتخاذ تصمیماتی درباره حرم ابراهیمی، اعطا کرده است.

حرم ابراهیمی یا مسجد ابراهیمی یکی از مکان‌های مقدس در بین مسلمانان و یهودیان است. مطابق روایت‌های تاریخی، شماری از انبیاء از جمله حضرت ابراهیم و حضرت یعقوب (ع) در این بقعه مدفون هستند و نام شهر فلسطینی الخلیل برگرفته از لقب حضرت ابراهیم (خلیل الله) است. به گفته مؤرخان، این مکان مقدس از زمان احداث آن تا به امروز محل راز و نیاز بوده است.

انتهای پیام/م

نظر شما