شناسهٔ خبر: 41794221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

املاک «نفرآباد» شهرری از فریز خارج می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح تفصیلی ویژه «نفرآباد» شهرری پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج، گفت: با اجرای این طرح املاک محله از حالت فریز خارج می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران «کاوه حاجی‌علی‌اکبری» روز سه‌شنبه اظهارداشت: در طراحی شهری برای نفرآباد تلاش شده است تا زمینه‌های تاریخی و هویتی این محله، مجاورت با حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و نیازهایی که ساکنان آن برای یک زندگی باکیفیت نیاز دارند، به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد و شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند متناسب با الگوی زندگی خود پروانه ساخت بگیرند و نوسازی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه این طرح مبتنی بر الگوهای معماری ایرانی اسلامی طراحی شده، افزود: طرح جدید باید از طریق اداره‌کل شهرسازی به کمیسیون ماده پنج ارسال شود تا در آن کمیسیون به تصویب برسد.  
«حاجی‌علی‌اکبری» با اشاره به در نظر گرفتن برنامه‌ای برای نفرآباد، بیان: با توجه به اینکه شهرداری در آنجا زمین‌هایی را به صورت تملک شده در اختیار دارد، قرار است در وهله نخست این پروژه را خود شهرداری انجام دهد و نوعی از الگوسازی را در آنجا اجرا کند تا مردم به اقدام برای نوسازی ترغیب شوند. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با اجرای طرح جدید، املاک این محله از حالت فریز خارج می‌شود، اظهارداشت: 2 پروژه مسکن نمونه و سه فضای شهری به صورت الگو در نظر گرفته شده که پس از تصویب طرح در کمیسیون ماده پنج اجرا می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان شهریورماه در کمیسیون ماده پنج تصویب شود و بعد از تصویب، یک دفتر تسهیلگری ویژه در محل دایر می‌شود و اقدامات لازم برای طرح‌های الگو از مهرماه آغاز خواهد شد.

«نفرآباد» یکی از محله‌های قدیمی شهرری است که در مجاور حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قرار دارد؛ این منطقه از شمال به میدان شهرری و از جنوب به بلوار سلمان فارسی می‌رسد و گفته می‌شود  آن را به علت مهاجرت یکی از تیره‌های استان فارس در زمان صفوی به نام «نفر»، به این اسم نامیدند.

نظر شما