شناسهٔ خبر: 41784983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

طرح تفصیلی محله های اطراف حرم عبدالعظیم با محوریت حفظ زمینه های تاریخی-هویتی اجرا می شود

خروج نفرآباد از فریز

صاحب‌خبر -

کمیسیون ماده 5 / طرح تفصیلی ویژه نفرآباد پس از تصویب در کمیسیون ماده 5، با اقدامات شهرداری برای الگوسازی دو پروژه نمونه مسکن و سه پروژه فضای شهری مبتنی بر الگوی معماری ایرانی اسلامی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

به گزارش رکنا، کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به طرح تفصیلی ویژه نفرآباد شهرری گفت: این طرح فراتر از طرح تفصیلی است؛ در واقع یک طراحی شهری برای نفرآباد انجام شده که در آن تلاش شده زمینه های تاریخی و هویتی این محله، مجاورت با حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و نیازهایی که ساکنین آن برای یک زندگی باکیفیت دارند به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد و شرایطی را فراهم کند که مردم بتوانند متناسب با الگوی زندگی خود پروانه ساخت بگیرند و نوسازی را انجام دهند.

برای تصویب باید به کمیسیون ماده 5 فرستاده شود

او با بیان اینکه این طرح مبتنی بر الگوهای معماری ایرانی اسلامی طراحی شده، افزود: طرح جدید باید از طریق اداره کل شهرسازی به کمیسیون ماده 5 ارسال شود تا در آن کمیسیون به تصویب برسد.

حاجی علی اکبری ادامه داد: برنامه ای که برای نفر آباد در نظر گرفته شده این است که با توجه به اینکه شهرداری در آنجا زمین هایی را به صورت تملک شده در اختیار دارد، در وهله نخست این پروژه را خود شهرداری انجام دهد و نوعی از الگوسازی را در آنجا اجرا کند که مردم ترغیب و تشویق به اقدام برای نوسازی شوند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با اجرای طرح جدید، املاک این محله از حالت فریز خارج می‌شوند، اضافه کرد: دو پروژه مسکن نمونه و سه فضای شهری به صورت الگو در نظر گرفته شده که پس از تصویب طرح در کمیسیون ماده ۵ اجرا می شود.

او درباره زمان اجرای تصویب این طرح در کمیسیون ماده پنج یادآور شد: امیدوارم که تا آخر شهریور ماه این طرح در کمیسیون ماده 5 مصوب شود. بعد از تصویب، یک دفتر تسهیلگری ویژه در محل دایر می‌شود و اقدامات لازم برای طرح های الگو از مهرماه آغاز خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما