شناسهٔ خبر: 41783789 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقال ۴۳ مصدوم و بیمار بدحال با بالگردهای هلال‌احمر در ۵ ماه گذشته

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انتقال ۴۳ مصدوم و بیمار بدحال و زمین گیر در شرایط اضطراری توسط بالگردهای هلال‌احمر به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدباقر محمدی افزود:خدمات امداد و نجات هوایی از ابتدای سال جاری تا روز دهم مرداد ۹۹ و با بکارگیری چندین فروند بالگرد امدادی و آماده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور اجرا شده است.

وی گفت: در این مدت، بالگردهای امدادی هلال احمر برای انجام عملیات مختلف امدادرسانی شامل حمل و انتقال ۱۹۳ نفر از نیروهای عملیاتی امدادرسان و محموله های کمک های امدادی برای حادثه دیدگان انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت، ۱۰۲ سورتی عملیات پروازی موفق به مدت زمان ۵۶ساعت انجام داده اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در مدت یادشده، پنج مصدوم بدحال ارتفاعات کوهستانی برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی توسط بالگردها به مراکز بیمارستانی منتقل شده اند.

محمدی گفت: همچنین بالگردهای امدادی این سازمان در مدت یادشده، ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محموله های امدادی شامل چادرهای اسکان اضطراری و موقت، بسته های غذایی شرایط اضطراری عمومی و پیچیده و نیروهای واکنش سریع امدادی را به مناطق مختلف حادثه دیده انتقال داده اند.

وی یادآور شد: اکنون بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر در پایگاه امداد و نجات هوایی استان های گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، قم، مرکزی، همدان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، اصفهان و تهران حضوری مستمر دارند و در زمان های بحرانی و وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی تمام استان ها و شهرستان های ایران را پوشش امداد هوایی می دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

انتهای پیام/

نظر شما