شناسهٔ خبر: 41780214 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم؛

زمان برگزاری جشنواره بین المللی دانشجویی حرکت و رویش اعلام شد

زهرا سیفی

معاون فرهنگی وزارت علوم زمان برگزاری جشنواره های بین المللی حرکت و رویش را ۱۹ و ۲۴ مرداد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا غفاری صبح امروز در نشست خبری مجازی درباره برگزاری جشنواره بین المللی حرکت گفت:  افتتاحیه جشنواره بین المللی حرکت ۱۹ مردادماه و اختتامیه آن ۲۱ مردادماه با برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره دارای حوزه های رقابتی شامل انجمن برتر، مسابقه و فعالیت خلاقانه، نشریه، کارآفرینی، اختراع، کتاب و یک بخش ویژه است.

معاون فرهنگی وزیر علوم تعداد آثار راه یافته به این جشنواره را هزار و ۵۴۸ اثر از داخل کشور عنوان کرد.  

وی ادامه داد:  در نهایت ۱۹۱ اثر به مرحله داوری غیرحضوری راه یافت؛ همچنین ۳۰ هزار دانشجو از ۱۲۷ کشور دنیا برای شرکت در این جشنواره ثبت نام و ۷۳۴ داور این آثار را قضاوت کردند که در نهایت ۱۶۵ اثر برگزیده نهایی شد.

غفاری ادامه داد: جشنواره بین المللی حرکت از دوره یازدهم به صورت بین المللی برگزار شد و امسال هم با وجود مشکلات متعدد، بخش بین المللی دوازدهمین جشنواره را حفظ کردیم.   

وی درباره درصد گروه های تحصیلی که در این جشنواره شرکت کرده اند، افزود: مشارکت بر اساس گروه تحصیلی عبارتند شامل فنی مهندسی ۳۳ درصد، علوم انسانی ۲۷ درصد، علوم پایه ۱۵ درصد، کشاورزی ۱۷ درصد و هنر و معماری هشت درصد است.

وی تاکید کرد: جشنواره رویش هم قرار بود در دانشگاه گیلان برگزار شود که برگزاری آن ۲۴ مرداد بر عهده دانشگاه شهید بهشتی است. در این جشنواره عمده دانشگاه ها حضور داشتند و پنج هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در این جشنواره شرکت کردند. همچنین۱۶ هزار و ۴۰۰ فعالیت در سامانه الکترونیکی این جشنواره ثبت شد.  

نظر شما