شناسهٔ خبر: 41752060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امیرحاتمی اعلام کرد؛

آمادگي وزارت دفاع براي کمک به تمامي بخش‌ها

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر دفاع از توانمندی‌های این وزارتخانه و نیرو‌های مسلح برای کمک به حمل و نقل هوایی، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل دریایی و ریلی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر حاتمی دیروز (یکشنبه) با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تشریح و تبیین جایگاه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، گفت: امروز مفتخریم که علی رغم تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار، در حوزه تقویت بنیه دفاعی به پیشرفت‌های تحسین برانگیزی دست یافته ایم.
وزیر دفاع به تقدیر مقام معظم رهبری از تحریم شکنی‌های حوزه دفاعی در تولید و ساخت جت پیشرفته آموزشی کوثر اشاره کرد و افزود: همانگونه که بار‌ها اعلام شده، وزارت دفاع توانسته است نیاز‌های واقعی نیرو‌های مسلح را در حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک و موشکی و ... برآورده کنند و امروز نیرو‌های مسلح آماده‌تر از هر زمان دیگری از حدود و ثغور ایران اسلامی محافظت می‌کنند.
سرتیپ حاتمی در تشریح همکاری‌های فناورانه با سایر بخش‌های کشور نیز گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زمینه فناوری‌های دفاعی در کمک به خودروسازان داخلی، کمک به حمل و نقل هوایی، کمک به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل دریایی و ریلی به صورت گسترده فعال است.
وی همچنین در این جلسه یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و برجسته وزارت دفاع را بهره مندی حداکثری ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی دانست و گفت: اشتغال زایی، بهره گیری از علم و دانش کشور، بهره گیری حداکثری از نخبگان و دانشمندان در توسعه و پیشرفت حوزه‌های دفاعی، تشکیل یک شبکه یکپارچه علمی و فناورانه از جمله دلایل اقبال شرکت‌های دانش بنیان در وزارت دفاع است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح همچنین تصریح کرد: ارتقاء توان موشکی، تهیه و ساخت مدرنترین سامانه‌های پدافند هوایی، ساخت و خودکفایی در حوزه‌های مختلف دفاعی را از جمله دستاورد‌های نیرو‌های مسلح عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، در این جلسه همچنین اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، آمادگی خود را برای حمایت از توسعه فناوری و پشتیبانی از صنایع دفاعی در ابعاد مختلف اعلام کردند.

نظر شما