شناسهٔ خبر: 41743438 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توضیحات" امیر حاتمی" درباره صنعت دفاعی کشور در کمیسیون صنایع مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون با حضور وزیر دفاع را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه 12 مرداد) کمیسیون متبوعش به حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر دفاع با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس جایگاه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تشریح و تبیین کرد، افزود: براساس گفته آقای حاتمی، امروز مفتخریم که علیرغم تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار در حوزه تقویت بنیه دفاعی به پیشرفته‌های تحسین برانگیزی دست یافته ایم.

وی اظهار کرد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از تحریم شکنی های حوزه دفاعی در تولید و ساخت جت پیشرفته آموزشی کوثر، گفت، همانگونه که بارها اعلام شده وزارت دفاع توانسته نیازهای واقعی نیروهای مسلح را در حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی، موشکی و... برآورده سازد و امروز نیروهای مسلح آماده تر از هر زمان دیگری از حدود و ثغور ایران اسلامی محافظت می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: امیر سرتیپ حاتمی در تشریح همکاری های فناورانه با سایر بخش‌های کشور نیز معتقد است، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اصطلاحا از سرریز فناوری‌های دفاعی در کمک به خودروسازان داخلی، حمل و نقل های هوایی، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل دریایی، ریلی و ... استفاده می کند.

فیروزی تصریح کرد: براساس گفته امیر حاتمی، وزارت دفاع علاوه بر مسئولیت‌های خطیر و حساس خود در پشتیبانی و حمایت همه جانبه از نیروهای مسلح، همواره پشتیبانی های جامعی را در بخش ملی در تمامی حوزه‌ها داشته و سعی کرده متناسب با نیازها و درخواست های دولتی و بخش های عمومی و دولتی، خدماتی را از سرریز فن‌آوری‌های دفاعی ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و برجسته وزارتخانه متبوعش را بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی دانست، اضافه کرد: براساس صحبت های امیر حاتمی اشتغالزایی، بهره گیری از علم و دانش کشور، بهره مندی حداکثری از نخبگان و دانشمندان در توسعه و پیشرفت حوزه های دفاعی، تشکیل یک شبکه یکپارچه علمی و فناورانه و ... از جمله دلایل استقبال از شرکت‌های دانش بنیان در وزارت دفاع است.

فیروزی تصریح کرد: وزیر دفاع و پشتیبانی اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی را مرهون ایثارگری‌ها شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و مجاهدت های رزمندگان شجاع، مخلص و پیرو ولایت دانست و تصریح کرد؛ ارتقای توان موشکی، تهیه و ساخت پیشرفته ترین سامانه های پدافند هوایی، ساخت و خودکفایی در حوزه‌های دستاوردهای رزم دریایی، هوایی، زمینی و سامانه های جنگ الکترونیک را از اولویت های صنعت دفاعی در جهت اقتدار روزافزون ایران اسلامی دانست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در پایان اعضای کمیسیون صنایع نظرات و سوالات خود را از وزیر دفاع مطرح و پاسخ های لازم ارائه شد، گفت: اعضای کمیسیون آمادگی های خود را برای توسعه فن آوری و پشتیبانی از صنعت دفاعی اعلام کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما