شناسهٔ خبر: 41752030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تصمیم نهایی درباره برگزاری کنکور امروز اتخاذ می شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تصمیم قطعی درباره برگزار شدن یا نشدن و یا تعویق زمان آزمون سراسری امروز گرفته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای علیرضا منادی سفیدان در تشریح جزییات جلسه بعدازظهر دیروز این کمیسیون با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و همچنین ورزش و جوانان درخصوص برگزاری آزمون‌های سراسری پیش رو، تصریح کرد: براساس ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر بررسی موضوع برگزاری آزمون‌های سراسری، بعدازظهر دیروز نشستی فوق العاده با حضور وزرای مربوطه و مسئولانی از دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.
وی افزود: مخالفان برگزاری کنکور سراسری نظرات و نگرانی‌های خود را مطرح کردند، نمایندگان موافق برگزاری آزمون نیز معتقد به تعویق زمان برگزاری نبودند چراکه باتوجه به پیش بینی پیک شیوع کرونا در پاییز و همزمانی آن با همه گیری احتمالی آنفولانزا شاهد کاهش پیک کرونا نخواهیم بود.
آقای منادی سفیدان گفت: کاهش تراکم داوطلبان در محل برگزاری آزمون، ارایه بسته‌های بهداشتی، افزایش تعداد ناظران و اختصاص ورزشگاه‌های کشور برای برگزاری آزمون‌ها و پیشنهاد‌هایی از این دست از سوی نمایندگان مطرح شد و رئیس سازمان سنجش نیز تعهداتی درباره چگونگی برگزاری آزمون دادند، اما در نهایت نمایندگان قانع نشدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی تصریح کرد: با پیشنهاد وزیر بهداشت و درمان مقرر شد جلسه دیگری با حضور نمایندگان موافقان و مخالفان و مسئولان و وزرای مربوط در دفتر آقای نمکی وزیر بهداشت تشکیل شود و بضاعت‌های موجود درخصوص اجرای این آزمون مهم برآورد شود تا ببینیم برگزاری این آزمون شدنی است یا نه.

نظر شما