شناسهٔ خبر: 41743223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

نمایندگان موافق و مخالف برگزاری کنکور چه می‌گویند؟

صاحب‌خبر -

علیرضا منادی،  رییس کمیسیون آموزش مجلس با تشریح جلسه امروز کمیسیون درباره تصمیم‌گیری درباره کنکور سراسری گفت: برخی از نمایندگان معتقد بودند که کنکور فعلا برگزار نشود. موافقان برگزاری کنکور هم می‌گفتند پیک بیماری در پاییز با آنفولانزا  همزمان خواهد شد و باید هر چه زودتر آزمون را برگزار کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به نشست امروز کمیسیون آموزش اظهارداشت: جلسه امروز با حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، معاونان و نماینده دانشگاه‌ها برگزار و نظرات و نگرانی‌ها برای برگزاری آزمون سراسری ۹۹ در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: برخی از نمایندگان معتقد بودند که کنکور در زمان حال برگزار نشود و موافقان برگزاری نیز اعتقاد به بدتر شدن شرایط کرونایی کشور داشتند و مدعی بودند پیک بیماری با بیماری آنفولانزا  در پاییز همزمان خواهد شد و باید هر چه زودتر آزمون را برگزار کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان معتقد بودند که ظرفیت محل برگزاری آزمون برای شرکت کنندگان باید یک پنجم تعداد افرادی باشد که در آزمون دکتری ۹۹ شرکت کردند. همچنین اعطای پک بهداشتی و قطع شدن اینترنت از دیگر درخواست‌هایی بود که نمایندگان داشتند.

منادی سفیدان به موافقت وزیر ورزش و جوانان برای اختصاص ورزشگاه‌ها برای برگزاری کنکور ۹۹ اشاره کرد و گفت: قرار شد ۸ هزار وزرشگاه برای برگزاری آزمون سراسری ۹۹ در اختیار سازمان سنجش قرار داده شود. همچنین سازمان سنجش تعهد داده است که تعداد حوزه‌های برگزاری کنکور زیاد است و فقط ۲۰ درصد تراکم حضور در حوزه‌های امتحانی را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه نماینده‌ها از توضیحات مسوولان قانع نشدند، تصریح کرد: قرار شد فردا – دوشنبه –  جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل دفتر وزیر  و نماینده از مجلس و بنده برگزار شود و در این جلسه تعویق کنکور، ‌عدم برگزاری کنکور یا برگزاری به موقع آزمون سراسری بحث و بررسی شود.

موافقت مشروط کمیسیون بهداشت با برگزاری کنکور سراسری

علی اصغرباقرزاده نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهارداشت: نظر کمیسیون موافقت مشروط برای برگزاری کنکور با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

نماینده بابلسر و فریدون‌کار با بیان اینکه در موضوع برگزاری کنکور موافقان و مخالفانی زیادی صحبت کردند، اظهار داشت: بسیار از نماینده‌ها معتقد بودند در صورت به تعویق افتادن کنکور، ‌ چرخه آموزش دچار اشکال خواهد شد. همچنین در زمینه پزشکی نیز گفته شد اگر آزمون دستیاری پزشکی برگزار نشود، بیمارستان‌ها برای داشتن رزیدنت دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر رزیدنت‌ها وارد چرخه فعالیت در بیمارستان‌ها نشوند کار درمان مختل می‌شود. موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد، مربوط به زمان برگزاری آزمون بود که اگر آزمون ۹۹ برگزار نشود،  چه زمانی برگزار شود؟

نایب رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همزمانی کرونا با آنفولانزا در پاییز اشاره کرد و گفت:‌ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده تا زمان‌ زیادی مردم جهان باید با کرونا همزیستی مسلامت آمیز داشته باشند. زیرا زمان پایان کرونا مشخص نیست.

نماینده مردم  بابلسر و فریدون‌کنار همچنین از بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت: این موضوع در کمیسیون بحث شد و سازمان تامین اجتماعی موظف شد با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ارائه نوعی از بیمه مناسب در مشاغل برای کسب و کارهای نوپا و مشاغل آزاد اقدام کند.

وی افزود: در این بحث بیشتر نماینده‌ها موافق بودند ولی درباره بندهای مختلف قرار شد در جلسه آینده بحث و بررسی صورت بگیرد.

انتهای پیام

نظر شما