شناسهٔ خبر: 41745768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط کانون‌های مساجد بیله‌سوار انجام شد؛

برگزاری ۶۳ برنامه فرهنگسازی پیشگیری از کرونا در فضای مجازی

بیله‌سوار- مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بیله‌سوار گفت: از زمان شیوع کرونا تا بحال ۶۳ برنامه زنده از طریق شبکه‌های مجازی با موضوع در خانه بمانیم توسط کانون‌های فرهنگی انجام شد.

صاحب‌خبر -

شهاب ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر در بیله سوار از فعالیت مناسب کانون‌های فرهنگی هنری در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: تعداد ۳۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان بیله سوار فعال است که از این تعداد ۱۷ مورد شهری و ۲۱ مورد روستایی است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بطن مسجد انجام می‌شود، افزود: این کانون‌ها با زبان هنر، فرهنگ را به جامعه تزریق می‌کنند و در کنار روحانیون و پایگاه‌های مساجد کارهای فرهنگی و هنری مفید و مختلفی انجام می‌دهند.

مسئول دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بیله سوار به تاریخچه فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان اشاره کرد و افزود: از سال ۷۳ فعالیت این کانون‌ها با افتتاح دو کانون در شهرستان آغاز شده و گام‌های مؤثری در راستای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی برداشته شده است.

ملکی بر ضرورت بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: تعداد ۱۶ کتابخانه باز، ۹ کتابخانه بسته و ۲ خانه دیجیتال در این کانون‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی ستاد فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد کشور در قالب رویداد ملی فهما کانون فرهنگی و هنری شهید علایی روستای فولادلو قویی بیله سوار در بخش کتابخانه ای مقام اول کشور و کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) بیله سوار نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کرد.

مسئول دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام کرونا نیمه تعطیل است عنوان کرد: در این ایام گام‌های مؤثری در راستای پیشگیری از کرونا و اطلاع رسانی توسط اعضای کانون انجام دهیم و در قالب پویش‌ها و کمپین‌ها آگاه سازی و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

ملکی تصریح کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا ۶۳ برنامه زنده از طریق شبکه‌های مجازی اجتماعی با موضوع در خانه بمانیم با همکاری مسئولان، روحانیون و گروههای هدف و جوانان برگزار کردیم و این برنامه‌ها تا ریشه کنی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

نظر شما