شناسهٔ خبر: 41615586 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

هپاتیت یکی از اصلی ترین عوامل بروز سرطان کبد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: هپاتیت یکی از اصلی ترین عوامل بروز سرطان کبد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل کوهپایه زاده به مناسبت روز جهانی هپاتیت (۲۸ جولای مصادف با ۶ مرداد)، در پیامی عنوان داشت: فرا رسیدن روز جهانی هپاتیت فرصتی مغتنم و کم نظیر در راستای افزایش حداکثری آگاهی عموم جامعه نسبت به راه های انتقال، پیشگیری و درمان بیماری هپاتیت است.

هدف از این روز، ایجاد یک فرصت برای آموزش و بالابردن سطح دانش افراد جامعه، آشنا شدن آنها با انواع هپاتیت به‌ عنوان یک بیماری تهدید کننده‌ سلامت جامعه و همچنین حفظ سلامت یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن یعنی کبد است.

در روز جهانی هپاتیت، علاوه‌ بر افزایش میزان آگاهی نسبت به انواع مختلف بیماری هپاتیت و روش‌های انتقال آن، بر جلوگیری از ابتلا به این بیماری و کنترل آن و افزایش واکسیناسیون نیز تاکید می‌شود. در واقع هدف اصلی در این روز حذف بیماری هپاتیت تا سال ۲۰۳۰ است.

با توجه به اینکه هپاتیت یکی از اصلی ترین عوامل سیروز، سرطان کبد، نارسایی کبدی است که خوشبختانه با تلاش های موثر همکاران در بدنه اجرایی و علمی کشور در دو دهه اخیر، با تولید واکسن در داخل و داروی هپاتیت شاهد کاهش شیوع بیماری هپاتیت B و C هستیم.

ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی ایران در این مسیر همراه با سایر مراکز علمی و تحقیقاتی بوده و تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجویان خود، نقش موثری در روند به صفر رساندن شیوع انواع مختلف این ویروس در کشور داشته باشیم.

نظر شما