شناسهٔ خبر: 41553109 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

حمایت بسیج دانشجویی ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی از وزیر بهداشت

بسیج دانشجویی ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور در نامه‌ای ضمن حمایت از تلاش‌ها و مواضع وزیر بهداشت، آمادگی خود را برای یاری رسانی به کادر درمان اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور در حمایت از تلاش‌ها و مواضع وزیر بهداشت و اعلام آمادگی برای یاری‌رسانی به مدافعان سلامت نامه نوشتند.

در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

احتراما چنان که مستحضرید، شیوع بیماری کرونا، چگونگی مهار این همه گیری و مقابله با تبعات اجتماعی و اقتصادی آن، به مهم‌ترین چالش پیش روی مدیران نظام سلامت، کادر بهداشتی-درمانی و حتی سیاستگذاران و مسئولین عالی اجرایی در کشور‌های مختلف جهان بدل گشته و کشور عزیز ما نیز از این امر مستثنی نبوده است.

در پنج ماه گذشته، ایران اسلامی در کنار صحنه‌های تاثر انگیز از دست دادن عزیزان، شاهد تصویری غرورآفرین از فداکاری و مجاهدت کادر بهداشتی-درمانی در دفاع از سلامت هم وطنانمان بوده است. همچنین، حضور داوطلبانه نیرو‌های جهادی از اقشار مختلف مردم، بیانگر وجود عنصر ارزشمند "همبستگی ملی" در حمایت و قدردانی از زحمات مدافعان سلامت بوده است.

در این روز‌ها که با اتفاق غم انگیز افزایش آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از این بیماری مواجهیم، ضرورت تحکیم این همبستگی مضاعف گشته است. بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به عنوان عضوی از خانواده بزرگ بهداشت و درمان، حمایت و قدردانی خود را از تلاش ها، دغدغه مندی و مواضع ارزشمند جناب عالی در این مدت اعلام می‌نماید و همیاری و تعامل به منظور رفع مشکلات مردم عزیز را جزو وظایف اصلی این تشکیلات می‌داند.

همچنین در این برهه، لزوم حمایت بیشتر مسئولین و هماهنگی دستگاه‌های مختلف با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از هر زمانی احساس می‌شود. در این شرایط حساس، تامین نیاز‌های وزارت بهداشت و همگامی با تصمیمات کارشناسی این مجموعه باید در صدر اولویت‌های هیات دولت قرار گیرد.

بر این باوریم که به منظور مهار هرچه سریعتر شیوع این بیماری، وضع مقررات سختگیرانه اجتماعی، شرطی لازم است، اما کافی نیست. نظارت موثر بر نحوه اجرای این مقررات و مقابله بازدارنده با متخلفین، دو عامل مهمی است که پیشنهاد می‌شود برای آن ساز و کار کارآمدتری طراحی گردد. تشکیل ستاد‌های نظارتی ویژه تحت مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان، با به کارگیری ظرفیت‌های اجتماعی مختلف و همکاری نهاد‌های مردمی و انقلابی، جهت گزارش و رسیدگی جدی‌تر به تخلفات، می‌تواند منجر به شکل گیری یک بسیج همگانی، جهت ایجاد نظارت مردمی و موثر بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در سراسر کشور باشد.

در پایان ضمن قدردانی مجدد از تلاش‌های جناب عالی و همکارانتان، باری دیگر آمادگی خود را جهت حضور در عرصه مقابله با این بیماری، در مراکز درمانی و بر اساس اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های مختلف، اعلام می‌نماییم. به حول و قوه الهی، اعضای این تشکیلات انقلابی از ارائه هر نوع کمک فکری و عملی در حد توان خود، دریغ نخواهند ورزید.

توفیقات روزافزون جناب عالی و کادر بهداشتی-درمانی کشور را در مقابله و مهار هرچه سریعتر این بیماری، از درگاه پرمهر پروردگار متعال مسالت می‌نماییم.

نظر شما