شناسهٔ خبر: 41529082 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فقهی در گفتگو با دانشجو:

کاربرد علم از تولید آن مهم‌تر است

دبیر هیئت ممیزه دانشگاه شهید بهشتی گفت: وقتی از تولید علم صحبت می‌کنیم تنها به تشویق تولید علم نپردازیم، زیرا به کارگیری علم از تولید آن بسیار مهم‌تر است.

صاحب‌خبر -

سید امیر حسین فقهی، مدیر امور هیئت علمی و دبیر هیئت ممیزه دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره تولید علم نافع ملی در کشور گفت: تولید علم یک موضوع متفاوت از به کارگیری علم است. درحقیقت آنچه که ثروت و قدرت را به لحاظ علمی به دنبال خودش می‌آورد بیش از هر چیزی به کارگیری علم پس از تولید خواهد بود.

وی با بیان اینکه جمله «العلم السلطان» ناظر به بحث تولید علم نیست بلکه ناظر به کاربرد علم می‌شود؛ اظهار کرد: ما یکی از تولید کنندگان نفت جهان هستیم. ولی آیا در به کارگیری نفت هم رتبه بالایی داریم؟ نفت را می‌فروشیم از آن طرف به واردات مواد پلاستیکی، پلیمری می‌پردازیم؛ بنابراین تولید نفت برای ما امتیاز نشده است، بلکه به کارگیری نفت برای کشور‌هایی که آن را از ما خریداری کرده‌اند و پس از به کارگیری آن، چند برابر قیمتی که آن را خریده‌اند به خود ما می‌فروشند، امتیاز شده‌ است.

فقهی در پایان خاطرنشان کرد: به همین منظور باید توجه داشته باشیم وقتی از تولید علم صحبت می‌کنیم تنها به تشویق تولید علم نپردازیم، زیرا به کارگیری علم موضوعی بسیار مهم است اگر به آن توجه کمی شود به نتیجه اصلی که مرجعیت واقعی علمی را به دنبال خواهد داشت، دست پیدا نخواهیم کرد.

نظر شما