شناسهٔ خبر: 41309686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه پیام نور لرستان:

رسانه‌ها دیدگاه‌های دانشگاهیان را به مدیران دولتی منتقل کنند

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: رسانه‌ها در شرایط کنونی که کشور درگیر با کرونا و تحریم‌های ظالمانه می باشد، دیدگاه‌های دانشگاهیان را برای بهبود شرایط به مدیران دولتی منتقل کنند.

صاحب‌خبر -

حسن رضا یوسفوند روز دوشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان افزود: برای گذر از شرایط سخت کنونی در عرصه‌های مختلف ، تعامل مناسب دانشگاه با سایر بخش ها ضروری به نظر می رسد.

وی اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی به ما این رسالت را می دهد که علاوه بر تربیت دانشجو ، آموزش نیروی انسانی و کارآفرینی به دستگاه های اجرایی و جامعه نیز برای حل مشکلات کمک کنیم.

وی با اشاره به ارایه آموزش های آزاد دانشگاه پیام نور لرستان  ادامه داد: در این راستا حدود ۵۰ رشته مهارت افزایی با مدرک معتبر به شرکت کنندگان ارایه می شود.

رییس دانشگاه پیام نور لرستان اظهار داشت:مرکز آموزهای آزاد دانشگاه پیام نور لرستان با هدف آموزش و توانمند سازی جوانان و ایجاد بسترهای لازم آموزشی برای فراگیری دوره های تخصصی کاربردی در لرستان از سال گذشته تا کنون اقدامات فراوانی انجام داده است.
یوسفوند با بیان اینکه تاکنون ۶۷ دوره در این راستا برگزار شده است، گفت: یک هزار و ۴۸۰ نفر در سطح استان در این دوره ها شرکت نموده اند وشهریه های این دوره کمترین میزان نسبت به سایر دانشگاهها و دیگر مراکز مجری برگزاری دوره های تخصصی است
وی ادامه داد: دوره تخصصی  MBA و DBA، برای مدیران ارشد دولتی و بخش خصوصی، تکنسین داروخانه، حسابداری، گیاهان دارویی، داوری و حکمیت از جمله دوره هایی است که بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

یوسفند در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این دانشگاه با بهترین نحو امکان برگزاری کلاس ها و آزمون های مجازی دیگر دانشگاه ها را در استان دارد اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا دانشگاه پیام نور لرستان بدون هیچگونه هزینه ای ۱۰۰ درصد کلاس های درس را از طریق آموزش های مجازی برگزار کرد و اکنون ترم تابستانه نیز به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در حوزه درآمد زایی دانشگاه پیام نور استان در رتبه پنجم و در سال جاری در رتبه سوم دانشگاههای پیام نور کشور قرار دارد.

یوسفوند با بیان اینکه دانشگاه پیام نور لرستان به عنوان پایلوت گیاهان دارویی با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری دوره های تخصصی برای علاقمندان در این حوزه برگزار می کند افزود: افرادی که موفق به دریافت کارت مهارت در این رشته ها می شوند با معرفی به بانک های عامل می توانند از تسهیلات چهار درصدی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: اکنون ۹ مرکز واحد باحضور ۱۰ هزار دانشجو و ۱۲۵ عضو هیات علمی در سطح استان و ۱۷ رشته مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.

نظر شما