شناسهٔ خبر: 66343797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

بیمارستان های کرمانشاه به ۵ دستگاه تصویربرداری پیشرفته تجهیز شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته (MRI) در بیمارستان های امام رضا (ع) شهر کرمانشاه و بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب، گفت: با راه اندازی این ۲ دستگاه تعداد دستگاه های تصویربرداری پیشرفته در مراکز درمانی استان کرمانشاه به پنج مورد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

«قباد محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد که در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاههای مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محمدی در ادامه افزود: همچنین با پیگیری های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

اکنون بیش از چهار هزار تخت در ۲۰ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه فعال است.

نظر شما