شناسهٔ خبر: 4130726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تعزيه شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در زيارت پنجه شاه كاشان برگزار مي شود

خبرگزاری شبستان: تعزيه "شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها " در زيارت پنجه شاه مركز هيات چهارده معصوم اين شهرستان به مناسبت ایام سوگواری شهادت آن حضرت بر گزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حسين شباني، رييس انجمن تعزيه و نمايش هاي آئيني كاشان، ظهر امروز یکشنبه (24 اسفند) در گفتگو  با خبرنگاران گفت:این مراسم تعزیه خوانی با حضور بيش از 40 نفر از گروه هاي تعزيه ويدوج و مشكات،  طی روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 26 و 27 اسفند ماه به مدت 2 شب بعد از نماز مغرب و عشا در زيارت پنجه شاه اجرا مي شود.

 

وي، ارتقاي جايگاه تعزيه در سطح شهرستان را از مهمترين اهداف اجراي اين مراسم برشمرد  و گفت: اجرای تعزیه در روزهای  26 و 27 اسفند ماه علاوه بر زيارت پنجه شاه مركز هيات چهارده معصوم کاشان در دانشگاه علوم پزشكي این شهرستان نیز برگزار می شود.

 

به گفته وی،تعزيه "بازار شام" نيز توسط گروه تعزيه خواني قهرود چهارشنبه 27 اسفند ماه از ساعت 16 تا 18 در تالار دانشكده دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار مي شود.

 

*تعزيه "شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)" چهارم فروردين در باغ موزه فين كاشان

 

رييس انجمن تعزيه و نمايش هاي آئيني شهرستان كاشان، در ادامه از اجراي تعزيه "شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)" در روز سه شنبه چهارم فروردين 94 بعد از نماز ظهر و عصر در باغ موزه فين كاشان با همكاري اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري این شهرستان خبر داد.

 

شبانی گفت: حركت كاروان عزاي گروه تعزيه خيمه داران اهل بيت(علیهم السلام) از روستاي اسحاق آباد همراه با مراسم تعزيه خواني صبح و عصر روز سه شنبه چهارم فروردين در این روستا برگزار مي شود.

 

*كاشان مهد تعزيه ايران/میرعزای کاشی از نخستین تعزیه گردانان معروف است

 

وی ضمن تاكيد بر اينكه كاشان مهد تعزيه ايران است ،گفت: بيش از 10 گروه تعزيه خواني در روستاهای آزران، اسحاق آباد، طاهرآباد، قزاآن، قهرود، نشلج، ويدوج، مشكات و  شهر  كاشان فعال هستند.

 

به گفته وی، با توجه به مستندات موجود قدمت تعزيه خواني يا شبيه خواني به بيش از 300 سال در این شهرستان بر مي شود.

 

رييس انجمن تعزيه و نمايش هاي آئيني شهرستان كاشان، از ميرعزاي كاشاني به عنوان يكي از مهمترين و شاخص ترين افراد برجسته تعزيه خواني در ايران ياد كرد و گفت: میرعزای کاشانی از نخستین تعزیه گردانان معروف بوده که هنر تعزیه از این شخصیت و این شهرستان برخاسته است.

 

شبانی در پایان فعالیت انجمن تعزيه در كاشان به صورت مستمر از يكسال گذشته تا کنون را یادآورشد و گفت:تعزيه "شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)" در زيارت پنجه شاه مركز هيات چهارده معصوم کاشان با همكاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري این شهر اجرا مي شود.

 

پایان پیام/

 

نظر شما