شناسهٔ خبر: 41299427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| از راز مرگ عابر پیاده درساعت مچی شکسته تا دستگیری متهم به سرقت باغ ویلاهای حاشیه کاشمر

در این بسته خبری مشروح راز مرگ عابر پیاده درساعت مچی شکسته، دستگیری متهم به سرقت باغ ویلاهای حاشیه کاشمر و کشف لوازم خانگی احتکاری در این شهرستان را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشمر، ساعت 6 بامداد یکی از روزهای گرم تیرماه پیکر بی‌جان مردی حدوداً 50 ساله در ابتدای بزرگراه کاشمر به شادمهر، رئیس پلیس، بازپرس شعبه دوم دادگاه عمومی، نماینده پزشکی قانونی و دیگرعوامل انتظامی این شهر را به محل مورد نظر کشاند.

مشاهده صحنه مرگ مشکوک این مرد، می‌توانست افکار و احساسات هر بیننده‌ای را ساعت‌ها به خود مشغول کند و با وجودی که هویت این مرد در اولین ساعات مشخص شد، ولی علت مرگ دلخراش او همچنان در هاله‌ای از ابهام بود.

قاضی رضا فتوحی راد، دستورات لازم را در خصوص بررسی علت و چگونگی این حادثه تلخ صادر و کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی به همراه کارشناس خبره تصادفات پلیس راه کاشمر تحقیقات دقیق خود را آغاز کردند تا شاید به سرنخی در زمینه علت مرگ این مرد برسند.

عقربه‌های ساعت مچی شکسته مرد که در ساعت 8 و نیم از حرکت باز ایستاده بودند و زمان مرگ او را گواهی می‌دادند از چشم تیزبین کارشناسان خبره پلیس دور نماند.

گواهی عقربه‌های ساعت و نظریه پزشک قانونی، که هر دو زمان مرگ مرد را در ساعت 20 و 30 دقیقه شب گذشته اعلام می‌کرد به تحقیقات پلیس جان تازه‌ای داد و فقط شیشه‌های خرد شده موجود در اطراف جسد کافی بود تا فرضیه تصادف مرد عابر با یک دستگاه کامیونت ایسوزو قوت بگیرد.

دوربین‌های سرعت سنج این مسیر هم شب گذشته حرکت کامیونت ایسوزو با یک چراغ روشن که از محل حادثه می‌گریخت را به خوبی ثبت کرده بودند و دیری نپایید که اشک‌های سرد راننده کامیونت در پلیس آگاهی کاشمر، غبار صفحاتِ خالی پرونده مرگ مشکوک مرد را شست تا حقایق جای خود را به اما و اگرها بدهد.

بی توجهی به جلو راننده کامیونت متواری از صحنه تصادف که در نظریه اولیه کارشناسان تصادفات اعلام شد ، معادله مجهول راز مرگ عابر پیاده را روشن کرد.

کشف لوازم خانگی احتکاری در کاشمر

گزارش روابط عمومی پلیس کاشمر هم از کشف لوازم خانگی احتکاری در این شهر خبر می‌دهد.

طبق این گزارش، فرمانده انتظامی کاشمر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری و احتکار انواع لوازم خانگی در انباری در حاشیه شهرستان کاشمر، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ حسین احمدی افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از بررسی خبر و انجام تحقیقات میدانی، صحت آن را تأیید و با هماهنگی مقام قضایی این انبار را مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این انبار مقادیر زیادی لوازم خانگی شامل کولر آبی و یخچال فریزر را کشف و در این زمینه یک نفر را به مراجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی کاشمر با بیان این که کارشناسان ارزش کالاهای احتکار شده را 2 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع رسانی کنند.

دستگیری متهم به سرقت باغ ویلاهای حاشیه کاشمر

احمدی در بخش دیگری از این گزارش گفت: در پی اعلام چند فقره سرقت از باغ ویلاهای حاشیه کاشمر، ماموران اداره مبارزه با سرقت کلانتری 12 وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران کلانتری 12 با بررسی سرقت‌ها، تحقیقات گسترده میدانی خود را آغاز و پس از مدت زمان کوتاهی موفق شدند تعدادی از وسایل و تجهیزات سرقتی از قبیل آبگرمکن، لوله و وسایل برقی را در اوراق فروشی‌های حاشیه شهر کشف کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک مالخر در این زمینه، تصریح کرد: فرد مالخر در بازجوئی های به عمل آمده به خرید لوازم مسروقه اعتراف و ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

احمدی خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا منکر سرقت‌های انجام شده بود ولی در مواجهه با دلایل غیرقابل انکار پلیس به 6 فقره سرقت از باغ ویلاها اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی کاشمر با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: باغ ویلاهایی که خارج از بافت مسکونی شهری و روستایی ساخته شده‌اند با توجه به قرار گرفتن در نقاط حاشیه‌‌ای و کم تردد و همچنین خالی از سکنه بودن، متاسفانه مورد طمع سارقان قرار می‌گیرد بنابراین شایسته است شهروندان ضمن تجهیز درب و پنجره به حفاظ مستحکم و قفل‌های ضدسرقت و نیز نصب دوربین مدار بسته از باغ ویلاهای خود به صورت منظم بازدید و سرکشی کنند.

انتهای پیام/ 70068

نظر شما