شناسهٔ خبر: 41296139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله سبحانی:ظرفیت های مردمی برای توسعه امنیت استفاده شود

قم - ایرنا - آیت الله جعفرسبحانی از مراجع تقلید با اشاره به ضرورت و اهمیت مقوله امنیت در جامعه گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی برای پایداری و توسعه فراگیر امنیت در جامعه ضروری است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه مرکز خبر حوزه، وی دردیدار فرمانده انتظامی قم اظهار داشت: طرح های امنیت محله محور در پیشگیری از وقوع جرایم موثر است و می تواند خلاء های حضور پلیس در برخی محله ها را جبران کند.

آیت الله سبحانی خواستار همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و تصریح کرد: تذکر لسانی از سوی کسانی که دلسوزانه امر و نهی کنند، حتما بر فرد خاطی اثرگذار خواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایت هایی از اهل بیت در مورد امنیت در جامعه گفت : هرگونه پیشرفتی در سایه امنیت حاصل می شود، بنابراین برای ایجاد و حفظ امنیت، توصیه های فراوانی صورت گرفته و بر این اساس پیشرفت های کشور مرهون تولید کنندگان و حافظان امنیت است.

 این مرجع تقلید بر وجود احساس امنیت در کشور تاکید و خاطر نشان کرد: تامین امنیت کشور امر بسیار مهمی است، لکن هیچ مجرمی نباید احساس امنیت داشته باشد و به اعمال مجرمانه خود ادامه دهد.

وی گفت: اگر امنیت نباشد کار نظام دچار سکته می شود.

هوشمندسازی پلیس قم در دستور است

فرمانده انتظامی استان نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند اقدام ها و عملکرد پلیس قم گفت: هوشمند سازی پلیس برای تسریع در خدمات رسانی در دستور کار قرار دارد.

سردار سید محمود میرفیضی با اشاره به بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های  پیشرفته برای توسعه امنیت پایدار گفت : امروزه پیشرفت در برنامه های اجرایی امنیت پایه، مستلزم استفاده از تجهیزات و فن آوری های نوین برای تحقق این امر مهم است.

وی برکشف علمی جرایم تاکید کرد و افزود: کشف سریع جرایم و دستگیری مجرمان، رضایت شهروندان را به دنبال دارد البته جهت گیری برنامه ها مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرایم است.


فرمانده انتظامی قم ،برنامه های فرهنگی و ایجابی را نیز از اولویت های کاری پلیس قم بر شمرد و گفت: پلیس درکنار اقدام‌های سلبی که جز لاینفک ماموریت های اصلی برای مبارزه و مقابله با هنجارشکنان و قانون گریزان است، اهتمام ویژه ای نیز به انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای جامعه پذیر و قانونمند کردن شهروندان دارد و ضمن هم افزایی با متولیان فرهنگ و آموزش، از دستاوردهای آنان و ارزش های جامعه و حقوق شهروندی صیانت می‌کند.

نظر شما