شناسهٔ خبر: 41294760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله العظمی سبحانی:

اگر امنیت نباشد کار نظام دچار سکته می شود/ هیچ مجرمی نباید احساس امنیت کند

حوزه/حضرت آیت الله جعفرسبحانی با اشاره به ضرورت واهمیت معقوله امنیت در جامعه گفتند : اگر امنیت نباشد کار نظام دچار سکته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری حوزه، به نقل از پلیس، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای پایداری و توسعه فراگیر امنیت در جامعه تاکید کردند و اظهار داشتند: طرح های امنیت محله محور در پیشگیری از وقوع جرایم موثر است و می تواند خلاء های حضور پلیس در برخی محلات را جبران کند.
معظم له خواستار همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و تصریح کردند: تذکر لسانی از سوی کسانی که دلسوزانه امر و نهی کنند ، حتما بر فرد خاطی اثرگذار خواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی از معصومین (ع) در مورد امنیت در جامعه گفت : هرگونه پیشرفتی در سایه امنیت حاصل می شود ، بنابراین برای ایجاد و حفظ امنیت ، توصیه های فراوانی صورت گرفته و بر این اساس پیشرفت های کشور مرهون تولید کنندگان و حافظان امنیت است.

حضرت آیت الله سبحانی بر وجود احساس امنیت در کشور تاکید و خاطر نشان کردند:تامین امنیت کشور امر بسیار مهمی است، لکن هیچ مجرمی نباید احساس امنیت داشته باشد و به اعمال مجرمانه خود ادامه دهد.

فرمانده انتظامی استان نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از روند اقدامات و عملکرد پلیس قم ارائه و ابراز داشت: هوشمند سازی پلیس برای تسریع در خدمات رسانی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های  پیشرفته برای توسعه امنیت پایدار گفت : امروزه پیشرفت در برنامه های اجرایی امنیت پایه ، مستلزم استفاده از تجهیزات و فن آوری های نوین برای تحقق این امرمهم است.
سردار "سید محمود میر فیضی " برکشف علمی جرایم تاکید کرد و افزود : کشف سریع جرایم و دستگیری مجرمان ،  رضایت شهروندان را به دنبال دارد البته جهت گیری برنامه ها مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرایم است.
فرمانده انتظامی استان برنامه های فرهنگی و ایجابی را نیز از اولویت های کاری پلیس قم بر شمرد و گفت : پلیس درکنار اقدامات سلبی که جزء لاینفک ماموریت های اصلی برای مبارزه و مقابله با هنجارشکنان و قانون گریزان است ، اهتمام ویژه ای نیز به انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای جامعه پذیر و قانون مند کردن شهروندان دارد و ضمن هم افزایی با متولیان فرهنگ و آموزش ، از دست‌آوردهای آنان و ارزش های جامعه وحقوق شهروندی صیانت کند.

نظر شما