شناسهٔ خبر: 41289593 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بخشي از بدحجابي ناشي از مديريت ضعيف خانواده‌ها است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نماینده مردم شهرهای "قزوین، آبیک و البرز" در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر می‌بینیم سطح پوشش بانوان در جامعه کاهش یافته بخشی از آن به مدیریت ضعیف خانواده‌ها باز می‌گردد و این مسئله یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، "فاطمه محمدبیگی" در نشست فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین با موضوع بررسی راهکارهای ارتقاء حجاب و عفاف بر پایه مشارکت فعال و ایفای نقش سازمان‌های متولی، گفت: 21 تیرماه سال 1314 و همزمان با واقعه خونین مسجد "گوهرشاد" مشهد اتفاق بزرگی در حوزه حجاب و عفاف رقم زده شد تا جایی که بسیاری از مردم در حمایت و پاسداری از حرمت حجاب توسط دژخیمان پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.
وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب عظیم اسلامی در بهمن ماه 57، حجاب به عنوان نماد مقاومت انقلابی شناخته شد تا جایی که این مسئله امروزه نه تنها برای ما بلکه برای بسیاری از انقلاب‌های جهان یک ویژگی خاص به شمار می‌رود.
نماینده مردم شهرهای "قزوین، آبیک و البرز" در مجلس شورای اسلامی چادر را نماد مقدس در انقلاب اسلامی دانست و گفت: حجاب امر مقدسی در شرع اسلام به حساب آمده و برخلاف تبلیغات نادرستی که در گذشته از آن به عنوان محدودیت یاد شده، انجام این مسئله یک مصونیت به شمار می‌رود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم و در پنج مرحله آیات مربوط به حجاب و عفاف را نازل کرده‌ است، اظهار داشت: خداوند موضوع حجاب را نه تنها به زنان بلکه به مردان نیز توصیه و بر آن نیز تاکید داشته است.
محمدبیگی با اشاره به اینکه اگر امروز می‌بینیم سطح پوشش بانوان ما در جامعه کاهش یافته بخشی از آن به مدیریت ضعیف خانواده‌ها باز می‌گردد و این مسئله یک نقطه ضعف محسوب می‌شود، ادامه داد: باید طوری وارد این عرصه شویم که ضمن حفظ شان مردان و زنان جامعه، دختران خود را به عنوان مادران آینده، پرورش دهنده نسل‌هایی کنیم که آنان نیز در آینده چادر را به عنوان یک ارزش تلقی کنند.
وی با بیان اینکه نظام موجود لیبرالی غرب در سال‌های گذشته طوری برنامه‌ریزی کرد که با رواج بی‌عفتی و عفت گریزی، ضمن متلاشی کردن کانون خانواده‌ها، موجی از بی بند و باری و فعالیت‌های غیرمشروع را به وجود آورد، افزود: متاسفانه در بخش هویت بخشی به دختران و پسران خود تاکنون خوب عمل نکرده‌ایم و در بخش فرهنگی نیز از بسیاری برنامه‌ها غافل مانده‌ایم.
این مقام مسئول یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 84 و در 16 بند بر لزوم گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاکید داشته و آن را به صورت قانون درآورده و وظایف تمامی دستگاه‌های متولی را نیز قید کرده اما به نظر می‌رسد که بسیاری از وظایف برعهده گذاشته شده به مورد اجرا در نیامده است.
نماینده مردم شهرهای "قزوین، آبیک و البرز" در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم برخورد با بدحجابی است بیان داشت هنگامی دست به اقدامات سلبی به خصوص در حوزه حجاب می‌زنیم که کار از کار گذشته باشد.
وی عنوان کرد: نیروی انتظامی وظیفه برقراری امنیت اجتماعی را دارد در حالی که امروز به جای آنکه موضوع حجاب و عفاف در کتب آموزشی و فیلم‌های فاخر فرهنگ سازی شود، تنها از نیروی قهری برای رفع معضل بی‌حجابی کمک گرفته می‌شود.
محمدبیگی تصریح کرد: نسل جدید امروز و به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا به شدت درگیر بی‌عفتی‌های موجود در فضای مجازی شده و اگر برنامه‌های خاص، مدون به همراه تولید محتوا برای این قشر از سوی دستگاه‌های متولی صورت نگیرد به طور حتم شاهد اتفاقات ناگواری هم در آینده خواهیم بود.

نظر شما