شناسهٔ خبر: 41285526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نوبت گیری 4277 نوآموز کردستانی در سامانه سنجش سلامت

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از نوبت‌گیری چهار هزار و 277 نوآموز بدوورود به دبستان درسامانه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی خبرداد.

صاحب‌خبر -

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در تابستان جاری بیش از 16 هزار نوآموز بدوورود به دبستان توسط مدیران مدارس ابتدایی در سامانه‌ی سنجش نوبت‌گیری شده ودر پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی‌های اولیه و تخصصی قرار گیرند.

وی افزود: این برنامه برای بیست وششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جای‌دهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان(پایه اولی‌ها) استان از 15 تیرماه تا 31 شهریورماه جاری اجرا می‌‍شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان‌های سنندج (3پایگاه)، مریوان(3پایگاه)، سقز(2پایگاه(، بانه(2پایگاه)، قروه(1پایگاه) ودیواندره، بیجار، دهگلان، کامیاران و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و کلیه‌ی پایگاه‌ها درجه ب بوده و با 6  نفر ارزیاب فعال است.

هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 40 هزارتومان

دبیراجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان اظهار داشت: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 40 هزارتومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه درسامانه سنجش به آدرس h1.iehs.ir/tashkhis/home و h1.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت‌گیری می‌شوند.

رنجبر یادآور شد: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته وهرپایگاه سنجش روزانه تعداد 20نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری از 8 صبح تا 13 بعد ازظهر با رعایت کلیه موارد بهداشتی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مدنظر قرار گرفته و رعایت خواهدشد، به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه‌ها مراجعه نمایند.

سنجش 16 هزار نوآموز در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: در تابستان جاری سنجش 16 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 130 نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در16پایگاه انجام خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جای‌دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش‌آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، خاطرنشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است.

وی گفت: 27 هزارو 434 نفر نوآموز بدوورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی 99-98  مورد ارزیابی‌های اولیه  و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ثبت نام قطعی دانش‌آموزان در سامانه سناد، صدور کارنامه، سفارش کتب درسی و ... زمانی امکان پذیر است که نوآموز و دانش‌آموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و گواهی سنجش را دریافت کرده باشد.

انتهای پیام/2330/72

نظر شما