شناسهٔ خبر: 41134595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز نوبت‌گیری سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان کردستان/سنجش 16 هزار نوآموز در بدو ورود به دبستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: نوبت گیری برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان از امروز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جای دهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان (پایه اولی‌ها) استان از 15 تیرماه تا 31 شهریورماه جاری اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های سنندج(3پایگاه)، مریوان(3پایگاه)، سقز(2پایگاه)، بانه(2پایگاه) ، قروه(2پایگاه) و دیواندره، بیجار، دهگلان، کامیاران و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و کلیه‌ی پایگاه‌ها از نوع ب با 6 نفر ارزیاب فعال است.

وی اظهار داشت: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 40 هزار تومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به آدرسh1.iehs.ir/tashkhis/home   و  h1.csdeo.ir/tashkhis/home   نوبت‌گیری می‌شوند.

هرپایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی می‌کند و ساعت کاری از 8 صبح تا 13 بعد ازظهر با رعایت کلیه موارد بهداشتی است

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هرپایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی می‌کند و ساعت کاری از 8 صبح تا 13 بعد ازظهر با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

رنجبر با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته و رعایت خواهدشد، به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه‌ها مراجعه نمایند.

وی افزود: در تابستان جاری سنجش 16 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 130 نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در16 پایگاه انجام خواهد شد.

مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش‌آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است.

رنجبر گفت: 27 هزارو 434 نفر نوآموز بدو ورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی‌های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ثبت نام قطعی دانش‌آموزان در سامانه سناد، صدور کارنامه، سفارش کتب درسی و غیره زمانی امکانپذیر است که نوآموز/دانش‌آموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و گواهی سنجش را دریافت کرده باشد.

انتهای پیام/2330/72

نظر شما