شناسهٔ خبر: 41112180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد؛

آغاز فعالیت ۱۶ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در خراسان جنوبی

واقعی از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموز بدو ورود به دبستان در ۱۶ پایگاه سنجش خراسان جنوبی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» صبح امروز (14 تیر) در آیین افتتاح طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان که در مدرسه استثنایی پویای بیرجند بر گزار شد، اظهار کرد: بیش از  ۱۲ هزار و ۵۰۰  نوآموز بدو ورود به دبستان توسط ۱۲۰نفر از مجرب ترین فرهنگیان استان در پایگاه ها سنجش می شوند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در ۱۶پایگاه سنجش استان خبر داد و گفت: اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال را از جمله مدارک لازم برای انجام سنجش است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت پایگاه‌های سنجش شامل معاینات بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، دهان و دندان و قد و وزن می‌شود، تاکید کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا این طرح از امروز ۱۴تیر ماه تا پایان شهریور برای نوآموزان بدو ورود به دبستان  استان انجام خواهد شد.

 

واقعی با اشاره بر لزوم رعایت تمام موارد بهداشتی در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، عنوان کرد: هر پایگاه با توجه به جمعیت نوآموز، نیازمند حداقل یک نیروی خدماتی آموزش دیده به منظور نظافت و ضد عفونی، دفع بهداشتی زباله، نظارت بر وجود صابون مایع و سایر نکات بهداشتی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر  استفاده آزماینده‌ها و کارکنان از ماسک و دستکش در مدت زمان حضور در پایگاه تأکید کرد و افزود: پایگاه ها باید دارای آب آشامیدنی سالم، وسایل بهداشتی، صابون مایع و محلول‌های مناسب ضد عفونی کننده و امکانات مدیریت زباله باشند و دستورالعمل‌های بهداشت محیط و گندزدایی را رعایت کنند.

 

وی با اشاره به ضرورت تکمیل و به روز رسانی نرم افزار  سلامت در بازه زمانی هر سه روز یکبار توسط عوامل اجرایی پایگاه ها در سامانه سلامت، گفت: مدیر هر پایگاه باید فرآیندی برای کنترل ورود احتمالی و جدا کردن دانش آموزان و کار کنان بیمار یا مشکوک به بیماری افراد دارای تب، سرفه خشک، تنگی نفس، اختلال بویایی و چشایی از افراد سالم مشخص کند.

 

 

پایان پیام/375

نظر شما