شناسهٔ خبر: 41281431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از نیاز کشور واحد مسکونی آماده سکونت داریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیش از نیاز کشور هم اکنون واحد مسکونی آماده سکونت داریم و مشکل بازار مسکن عرضه کمتر از تقاضاست، این در حالی است که واحدهای خالی چند میلیونی در کشور وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 22 تیرماه) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: بیش از نیاز کشور هم اکنون واحد مسکونی آماده سکونت داریم و مشکل بازار مسکن عرضه کمتر از تقاضاست.

وی افزود: اطلاعاتی که در رسانه‌ها گفته می‌شود مبنی بر این که واحدهای خالی از سکونت چند ده میلیونی وجود دارد آمار صحیحی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در مجلس نهم، دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موظف کردیم که سامانه ملی املاک و اسکان راه اندازی کند و قرار بود واحدهای قابل سکونت توسط حاکمیت در این سامانه ثبت شده و شرایط اسکان خانوارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این خانه‌ها بدانیم.

حسین‌زاده بحرینی گفت: ‌دولت متأسفانه همراهی لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اجرای این قانون نداشت اما هم اکنون وزارت راه و شهرسازی آماده اجرای این قانون و راه اندازی این سامانه است اما مشکل اصلی بارگذاری اطلاعات مربوط به املاک و اسکان خانوارهاست.

وی گفت: اگر این طرح دو فوریتی در مجلس تصویب شود و بلافاصله مراحل آن در کمیسیون و صحن طی شود و در نهایت هم به دولت ابلاغ شود سرعت قابل توجهی در اجرای این قانون رخ خواهد داد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  

نظر شما