شناسهٔ خبر: 41191339 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با افزایش ۲۸هزار واحدیِِ؛

شاخص بورس توقفگاه ندارد/ ۲۷هزار میلیارد تومان ارزش معاملات تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز افزایش ۲۸هزار واحدی را ثبت کرد و به ایستگاه یک‌میلیون و ۷۴۷هزار واحدی رسید، البته امروز ارزش معاملات بازار سرمایه به بیش از ۲۷هزار میلیارد تومان رسید که یک رکورد محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه ایران پایان معاملات امروز ۱۷ تیر ماه روند صعودی خود را در ادامه روزهای گذشته و مانند بیشتر روزهای سال‌جاری بدون هیچ توقفی ادامه داد.

شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز رشد بیش از ۲۵هزار واحد داشت ولی در ادامه روند بازار و افزایش عرضه‌ها، به ویژه در شرکت‌های کوچک‌تر از ارتفاع شاخص کل کاسته شد، و در ساعت پایانی معاملات با افزایش خریداران شاخص کل مجددا روند صعودی گرفت و در پایان معاملات روز جاری با افزایش ۲۸هزار و 857 واحد در ارتفاع یک میلیون و ۷۴۷هزار و ۲۰۷ واحد ایستاد.

شاخص کل با معبار هم‌وزن نیز در ابتدای معاملات روند افزایشی داشت، اما در ادامه شاهد ریزش بود که این شاخص در پایان با کاهش شدت عرضه‌ها و افت ۲۱۹واحدی، عدد۴۸۳هزار و ۱۴۲واحد را ثبت کرد
 
معامله گران در بورس و در جریان معاملات امروز بیش از ۹میلیارد و ۲۴میلیون سهم و اوراق مالی را در یک میلیون و ۷۹۳ هزار نوبت به ارزش بیش از ۱۵هزار و ۷۲۷میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از ۲۷هزار و ۹۹۲میلیارد تومان رسید که ارزش معاملات خرد امروز در بازار سرمایه بیش از ارزش ۲۱هزار و ۴۹۴میلیارد تومان است که یک رکود برای بورس محسوب می‌شود و نشان از دست به دست شدن سهام شرکت‌ها دارد.

ارز روز بازار بورس امروز به بیش از ۶۵۴۸هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهایی فولاد مبارکه، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، ایران خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا، صندوق سرمایه گذاری امید و پالایش نفت تهران بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص را داشتند.

بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس هم جرو نمادهای پربیننده امروز بورس تهران بودند.

 

شاخص کل فرابورس هم با افزایش ۲۵۲واحدی به ۱۸ هزار و ۶۴ واحد رسیده است و ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۱۷۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۳میلیارد و ۸۴۹میلیون سهم و اوراق مالی را در 945هزار نوبت به ارزش 12هزار و 265میلیارد تومان معامله کردند که نسبت به روزهای گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

نمادهای پتروشیمی مارون، صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، نیروی برق دماوند، سنگ آهن گهر زمین و بانک دی بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس داشتند.

ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، بانک دی، توسعه مولد نیروگاه جهرم، تولید نیروی برق دماوند، سیمان لار سبزوار و سرمایه گذاری میراث فرهنگی نمادهای پر بیننده امروز فرابورس بودند.

انتهای پیام

 

نظر شما