شناسهٔ خبر: 41180448 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار _ زاهدان

عملیات ریل گذاری راه آهن چابهار-زاهدان به عنوان طولانی‌ترین خط آهن کشور امروز با حضور وزیر راه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
معاون وزیر راه با بیان اینکه تجهیزات و ادوات این پروژه کاملا ایرانی است، گفت: طول این مسیر از چابهار تا زاهدان حدود ۶۲۸ کیلومتر است و با احتساب خطوط فرعی و ایستگاهی ۷۴۰ کیلومتر در این مسیر ریل‌گذاری صورت می‌گیرد.

خیرالله خادمی افزود: عملیات زیرسازی ۶۰ درصد این پروژه انجام شده است. بخشی از عملیات زیرسازی این خط ریلی به‌طول ۱۰۰ کیلومتر از زاهدان به‌سمت خاش انجام شده که عملیات روسازی و ریل‌گذاری این مسیر همزمان با عملیات زیرسازی در بخش‌های دیگر آن فردا شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور با اشاره به این‌که این پروژه بزرگ‌ترین مسیر ریلی در حال اجرای کشور است که مؤثرترین پروژه ریلی هم در داخل شبکه و هم ترانزیت آسیای میانه و افغانستان به‌شمار می‌رود، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای خط آهن چابهار _ زاهدان اتصال بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران به شبکه ریلی است.

این پروژه بخشی از کریدور شمال _ جنوب در شرق کشور است که چابهار را به مشهد مقدس و سرخس متصل می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه را تأمین ریل مورد نیاز از طریق کارخانه ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد و افزود: این اقدام ارزنده علاوه بر این که از خروج ارز جلوگیری می‌کند باعث اشتغالزایی خوبی شده است.

نظر شما