شناسهٔ خبر: 41139202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هشتمین جلسه دادگاه اکبر طبری و 21 متهم دیگر

موکلم چاره‌اي جز اخذ تسهيلات نداشته است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-وکیل متهم دانیال زاده: موکلم چاره‌ای جز اخذ تسهیلات نداشته است؛ چراکه یا باید شرکت‌ها تعطیل و کارگران بیکار می‌شدند یا تسهیلات اخذ می‌شد.
به گزارش آریا، هشتمین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و 21 متهم دیگر این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
قاضی بابایی در ابتدای هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و سایر متهمان افزود: جلسه رسمی و علنی است و سپس از وکیل متهم دانیال زاده خواست در جایگاه حاضر شود.
فریدون وزیری، وکیل متهم دانیال زاده در جایگاه حاضر شد و گفت: نماینده دادستان در دو جلسه قبل با اشاره به 3 فقره پرونده اتهامی موکلم مربوط به سال 88 در دادسرای اقتصادی، سال 91 در دادسرای اوین و سال 95 در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، ضمن بیان اتهامات موکل به قرار‌های منع و موقوفی تعقیب نسبت به موکل ایراداتی بیان کرد و گفت در یکی از پرونده‌ها یعنی پرونده سال 91 طبری با بازپرس اولیه تماس گرفته و گفته که دانیال زاده فردی خیر است و پرونده را مختومه کند. پس از آن پرونده از آن بازپرس گرفته شده است.
این وکیل ادامه داد: البته نماینده دادستان جانب انصاف را رعایت و عنوان کرده است که ما نمی‌گوییم که موارد مندرج در پرونده‌های مذکور صحت داشته یا خیر، بلکه به عدم تحقیقات کافی انتقاد داریم که لازم است از موضع منصفانه وی در این خصوص تشکر کنم.
وکیل متهم دانیال زاده با اشاره به پرونده سال 88، اظهار کرد: این پرونده در تاریخ 88.11.11 تشکیل شده و در مورد تسهیلات بانک ملی برای شرکت‌های موکل بوده است. موکل چاره‌ای جز اخذ تسهیلات نداشته؛ چراکه یا باید شرکت‌ها تعطیل و کارگران بیکار می‌شدند یا تسهیلات اخذ می‌شد. موکل در قبال وثایق چند برابری تسهیلاتی را با رعایت ضوابط و مقررات دریافت می‌کند و این تسهیلات در امر تولید به کار گرفته می‌شود. بازپرس پرونده 3 بار موکل را احضار کرده و تحقیق انجام داده است. هم مبلغ تسهیلات مشخص است و هم وثایق قابل ارزیابی است. بازپرس زمانی که مستندات را ملاحظه می‌کند در مورخ 89.08.29 قرار منع تعقیب را صادر می‌کند که این قرار به تأیید دادیار رسیده و اگر ادعا کنیم که اعمال نفوذ صورت گرفته است، وجاهت ندارد.
وکیل متهم دانیال زاده با اشاره به پرونده سال 91 بیان کرد: زمانی که شخصی به نام مه‌آفرید خسروی بازداشت بود، اظهار می‌کند برای شرکت‌های دانیال زاده حد مالی بالایی در نظر گرفته شده، مبنای تشکیل این پرونده همین اظهارات بوده و پرونده تشکیل می‌شود.
 هشتمین جلسه دادگاه اکبر طبری و 21 متهم دیگر 
هشتمین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و 21 متهم دیگر این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
در هفتمین جلسه دادگاه، اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه به جایگاه دفاع آمد تا به اتهامات او در بخش رشوه‌های دریافتی از رسول دانیال زاده که از متهمان فساد اقتصادی و متهم همین پرونده است، رسیدگی شود.
اکبر طبری در قبال پیگیری پرونده‌های رسول دانیال زاده در دادسرا، از او 3 واحد آپارتمان با متراژ بیش از 300، 400 و 600 متری در برج لوکس روما رزیدنتس و یک واحد آپارتمان نیز در برج فلورا رشوه گرفته است.
قرار است امروز وکیل رسول دانیال زاده دفاعیات خود را ارائه کند، همچنین به اتهامات یکی دیگر از متهمان پرونده نیز رسیدگی خواهد شد.
بر اساس کیفرخواست، در این پرونده فساد گسترده، اکبر طبری متهم ردیف اول است و بر اساس کیفرخواست، معاونت وقت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه، متهم است به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا، با وصف سردستگی، اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از 80 میلیارد ریال وجه نقد، اخذ زمین به مساحت 300 متر مربع در خیابان کریم خان، اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و 657 متر مربع واقع در قریه نجار کلای لواسان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت 108 متر مربع در مجتمع سانا، تحصیل وجه نقد به مبلغ 100 هزار یورو، پولشویی از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان به مبلغ 42 میلیارد ریال، دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ 183 میلیارد و 233 میلیون و 300 هزار ریال، دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری به میزان 5 قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال زاده که هر سه واقع در کامرانیه شمالی در ساختمان لومار.
همچنین، دریافت رشوه از جلیل سبحانی بابت هزینه نصب کابینت در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ 150 میلیون ریال، پولشویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان در لومار به فرهاد مشایخ، پولشویی از طریق انتقال ویلای مصطفی نیاز آذری به خانم حکیمه شیرمحمدی، جعل و استفاده از اسناد مجعول در پرونده مصطفی نیازآذری، اعمال نفوذ با سوء استفاده از مستخدمین دولتی در پرونده رسول دانیال زاده، اعمال نفوذ با سوء استفاده از روابط خصوصی از مستخدمین دولتی در پرونده داوودی سرخوش شهری و سایرین، اعمال نفوذ در پرونده موضوع اتهامی وریا مولانایی، تاثیر دادن نفوذ در اقدامات اداری در پرونده علی دیواندری، گرفتن وعده و تعهد در پرونده سید هادی رضوی و خرید زمین از حمید محمدی از دیگر اتهامات طبری است.
در این پرونده اسامی غلامرضا منصوریان قاضی وقت لواسانات (متواری)، بیژن قاسم زاده بازپرس وقت دادسرای فرهنگ و رسانه، رسول دانیال زاده یکی از ابربدهکاران بانکی و علی دیواندری مدیرعامل سابق بانک‌های ملت و پارسیان نیز در میان متهمان دیده می‌شود که به تدریج به اتهامات آن‌ها هم رسیدگی خواهد شد.

نظر شما