شناسهٔ خبر: 41135279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

خریداری بیش از 18 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از آغاز برداشت گندم از مزارع زیر کشت در این استان تاکنون 18 هزارو 833 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان توسط مراکز خرید تضمینی خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

محمد فرید سپری امروز(15تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برداشت و خرید گندم از مزارع شهرستان‌های سقز، کامیاران و بیجار آغاز شده است، اظهار کرد: از زمان آغاز برداشت گندم در استان تا 14تیر ماه 18 هزار و 833 تن گندم از گندمکاران این سه شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: ۹۰ مرکز در استان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می‌کنند که از این تعداد ۶۸ مرکز مربوط به تعاون روستایی و مابقی سیلوهای بخش دولتی و خصوصی است.   

سپری با بیان اینکه نرخ پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری به ازای هر یک کیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، بیان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال ما قبل آن که یک هزار و ۷۰۰ تومان بود ۴۷ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در حال حاظر 3 هزارو 479 تن است که انتظار داریم در روزهای آینده این میزان چندین برابر شود.

وی ضمن اشاره به قیمت خرید تضمینی کلزا امسال ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است، خاطرنشان کرد: از ابتدای برداشت کلزا هم در استان تاکنون ۵۳۲  تُن کلزا از کلزاکاران خریداری شده است.   

سپری یادآور شد: اولین چک لیست مراکز خرید گندم استان، چهار روز پیش یعنی  دهم تیرماه برای پرداخت به بانک کشاورزی ارسال شده است.

انتهای پیام

نظر شما