شناسهٔ خبر: 41131282 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادامه داستان سرنگونی مجسمه‌ها در ایالات مختلف آمریکا؛

معترضان در بالتیمور مجسمه کریستف کلمب را سرنگون کردند+ عکس

تنها مجسمه باقی مانده در بالتیمور شب گذشته همزمان با آتش بازی روز استقلال آمریکا سرنگون شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بالتیمور سان، گروهی از معترضان ضد نژادپرستی در آمریکا دیروز شنبه، مجسمه کریستف کلمب را سرنگون کردند و سپس آن را به آب‌های بندرگاه این شهر انداختند.

تصاویر ثبت شده از این رویداد نشان می‌دهد معترضان در محله ایتالیای کوچک بالتیمور، همزمان با هیاهوی آتش بازی روز استقلال آمریکا این مجسمه را با طناب سرنگون کردند و پس از شکستن بخش هایی از آن، این مجسمه را داخل آب‌های بندرگاه انداختند.

این مجسمه متعلق به شهرداری بوده است و در سال ۱۹۸۴ در این محله نصب شده بود.

مجسمه کریستف کلمب در بالتیمور، تنها تندیسی بود که همزمان با آغاز اعتراضات ضدنژادپرستی در این شهر باقی مانده بود. پس از تشدید اعتراضات در این شهر، مقامات دستور دادند تا مجسمه‌های مربوط به فرماندهان دوران برده داری از سطح شهر‌ها جمع آوری شوند، زیرا در جریان اعتراضات بسیاری از آن‌ها سرنگون شده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها نسبت به سرنگون کردن مجسمه‌های کنفدراسیون‌ها انتقاد کرده و اخیرا فرمان اجرایی برای بازداشت افرادی که این مجسمه‌ها را سرنگون می‌کنند، صادر کرده است. 

رئیس جمهور آمریکا همچنین در سالروز جشن روز استقلال این کشور معترضانی را که مجسمه‌های نماد کنفدراسیون‌ها را سرنگون می‌کنند، به تلاش برای براندازی انقلاب آمریکا و تغییرات اساسی در این کشور متهم کرد و گفت: یک فاشیسم چپ افراطی جدید وجود دارد که خواستار بیعت کامل است. اگر به زبان آن صحبت نکنید، آیین‌های آن را انجام ندهید و دستورات آن را دنبال نکنید، در این صورت سانسور می‌شوید، تبعید شده و در لیست سیاه قرار می‌گیرید، مورد آزار و اذیت و مجازات قرار خواهید گرفت. این اتفاق برای ما نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما