شناسهٔ خبر: 41126297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری تظاهرات سراسری علیه طرح کرانه باختری در انگلیس

لندن – ایرنا – مخالفان طرح غیر قانونی الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی روز شنبه در سراسر انگلیس دست به تظاهرات زده و شعار آزادی فلسطین سردادند.

صاحب‌خبر -

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین پارچه نوشته و شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود: «فلسطین را آزاد کنید»، «الحاق را متوقف کنید» و «اسرائیل را تحریم کنید».

آنها همچنین با سردادن شعارهای اعتراضی خواستار پایان رژیم آپارتاید اسرائیل شدند.

این حرکت اعتراضی تحت عنوان روز اقدام و با همت ده‌ها نهاد حقوق بشری و ضد صهیونیستی در لندن و تعدادی دیگر از شهرهای پرجمعیت انگلیس برگزار شد.

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و از چهره‌های مطرح ضد صهیونیستی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: با وجود دولتی در اسرائیل که خواهان تصرف بخش‌های بیشتری از سرزمین‌ فلسطین است، امروز «روز اقدام» برای اعلام حمایت از اقدامات موثر در جهت توقف الحاق کرانه باختری است.

وی تصریح کرد: دولت انگلیس باید به روشنی اعلام کند که اجرای این طرح منجر به تحریم اسرائیل می‌شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد داشت از روز چهارشنبه (۱۱ تیر) طرح جنجالی الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی را با وجود موج فزاینده مخالفت‌ها و انتقادات بین‌المللی اجرایی کند؛ در حالی که اجرای این طرح هنوز معلوم نیست. انتظار می‌رود نتانیاهو طرح خود را در آینده نزدیک اجرا کند.

گروه‌های فلسطینی مانند حماس و فتح بشدت درباره اجرای این طرح و عواقب آن هشدار داده و بیش از ۲۰۰ مقام سابق موساد و مقام های پیشین صهیونیست نیز اعلام کرده‌اند؛ این طرح خطر تشدید جدی تنش‌ها را به دنبال خواهد داشت. شاه اردن در این پیوند هشدار داده؛ این طرح مناقشه عظیمی به دنبال دارد.

همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده که این طرح منطقه را بی ثبات خواهد کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در توصیه‌ای به رژیم صهیونیستی، خواستار اجرا نشدن طرح الحاق کرانه باختری به بخش هایی از مناطق تحت اشغال این رژیم شده است.

نخست وزیر انگلیس در این مقاله هشدار داده که این رژیم با اجرای طرح خود روند پیشرفت در روابط با کشورهای عربی را به خطر می اندازد.

وی با ابراز امیدواری از عدم اجرای طرح الحاق کرانه باختری هشدار داد؛ بریتانیا هیچ گونه تغییری در مرزهای تعیین شده ۱۹۶۷ را نخواهد پذیرفت مگر این که با توافق دو طرف انجام شود.

نظر شما