شناسهٔ خبر: 41102639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

مردم به جای سکه، طلای کم اجرت بخرند

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند بهتر است به جای سکه از مصنوعات طلای کم‌اجرت‌ استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

مسعود یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه اینکه مردم در بازار سکه و طلا چه کنند؟ تصریح کرد: افرادی که قصد حفظ ارزش سرمایه‌ها و ریال‌ خود را دارند، بهتر است وارد بازی‌های خرید سکه و سفته‌بازی‌ها نشوند. چراکه این وضعیت چندان ادامه‌دار نخواهد بود و با فروکش کردن ویروس کرونا و برگشت کسب‌وکارها به روال سابق خود، قطع به یقین وضعیت همه بازارها از رشد فعلی می‌افتد. توصیه ما این است که افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند بهتر است از مصنوعات طلای کم‌اجرت‌ استفاده کنند.
به گفته نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران، علی‌رغم نوسانات محدود نرخ انس جهانی، عمده التهابات اخیر بازار سکه به‌دلیل سفته‌بازی‌هایی بوده است که به دنبال محدودیت‌های اعمال شده از سوی بانک مرکزی برای معاملات ارز، سرمایه افراد را به سمت بازار سکه کشانده و منجر به حباب ۷۴۰ هزار تومانی قیمت سکه شده است.
یزدانی افزود: باتوجه به اینکه اونس جهانی تنها سه دلار و ۵۰ سنت افزایش داشته است، یک دلیل دیگر وجود حباب در بازار سکه، روند صعودی قیمت سکه در یک هفته اخیر به‌دلیل نوسانات افزایشی نرخ ارز و اعمال محدودیت‌های بانک مرکزی در خرید و فروش دلار بوده است.
وی در رابطه با تغییرات قیمتی سکه و طلا در طول یک هفته اخیر، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان که در آخر هفته به هشت میلیون و ۸۵۰ هزار رسیده است. سکه طرح جدید نیز از هشت میلیون و ۵۰۳ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد که رشد یک میلیون و ۴۲ هزار تومان را تجربه کرده و رکورد زد.
همچنین ربع سکه نیز با رشد ۲۸۲ هزار تومانی از دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان  به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در معاملات آخر هفته رسیده است. نرخ سکه یک گرمی هم از یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در طول هفته اخیر نوسان داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۵۷ هزار تومانی از ۸۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان به ۸۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان در آخر هفته افزایش قیمت داشته است.

نظر شما