شناسهٔ خبر: 41063634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه درمازندران:

هنرمندان باید ظرافت‌های اسلام و انقلاب را منتقل کنند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: هنر بسیار مهم و ارزشمند است. از هنر سوء استفاده زیادی شده و گاهی بی هنری ترویج شده است و از این ابزار مهم و استراتژیک برای تروج ظلم و خشونت و فساد استفاده می شود. هنرمندان باید ظرافت‌های اسلام و انقلاب را منتقل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی» امروز(11تیر) در دیداربا جمعی از بانوان هنرمند فعال حوزه هنری مازندران که به مناسبت دهه کرامت صورت گرفت، اظهار کرد: شما هنرمندان مجاهدی در حوزه هنر انقلاب اسلامی هستید، هنری که با ۲۲۰ هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده پیوند خورده است، نه در ایران بلکه در حوزه ای به نام مقاومت که سبب شد که بینی استکبار به خاک کشیده شود.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: جایگاه و ارزش هنر  و تأثیر آن کاملا مشخص است. خداوند انسان و جهان را هنرمندانه آفریده است. هنرمندان باید ظرافت‌های اسلام و انقلاب را منتقل کنند.

 

وی یاد آور شد: شهیدان هنرمند بودند. خانواده های آنها در صبر و استقامت هنرمند بودند، همان طوری که حضرت زینب (س) در حادثه کربلا همه حوادث رو زیبا دیدند. امام خمینی(ره) توانست هنرمندانه اهداف سیاسی و اجتماعی خودش رو مطرح بکند و در دل مردم وارد شود. رهبر معظم انقلاب اسلام امام خامنه ای(مدظله العالی) نیز هنرمندانه در حال اداره امور هستند و همه ابعاد و جوانب را در نظر می گیرند. انقلاب اسلامی یک اثر هنری جاوید است

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تأکید کرد: هنر بسیار مهم و ارزشمند است. از هنر سوء استفاده زیادی شده و گاهی بی هنری ترویج شده است و از این ابزار مهم  و استراتژیک برای تروج ظلم و خشونت و فساد استفاده می شود. باید در این موضوع هنرمندان راستین و واقعی دفاع بکنند. این مثل جهاد است.  بخشی از این قضایا از طرف دشمن است و گاهی هم از طرف دوستانی است که هنر را درک نکرده اند.

وی خاطر نشان شد: هنر یعنی اینکه با دیدن سختی ها باز به کارت ایمان داشته باشی و ادامه دهی. باید هنرمند را تکریم و تجهیز کرد. تکریم هنرمند مانند تکریم عالم است. ما در خدمت همه شما هستیم و هر کاری از دست بنده بر بی آید انجام خواهم داد. شما را سفارش به صبر و استقامت می کنم. چون هنر انقلاب اسلامی اگر باشد پای همه به وسط می آید.


به گزارش شبستان ، طی دیداربا جمعی از بانوان هنرمند فعال حوزه هنری مازندران با نماینده ولی فقیه در استان از دو اثر هنری بانوان هنرمند دیار علویان شامل: تابلو تذهیب برکلام الهی نامه علامه حسن زاده آملی اثر زهرا قاسمی سنگتراشانی به خط عبدالحسین جلالی و تابلو نگارگری امام رضا(ع) اثر مریم فضل الله نژاد رونمایی شد.

پایان پیام/286

نظر شما