شناسهٔ خبر: 41065132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت دفاع هنرمندان راستین و واقعی از جایگاه هنر

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر دفاع از هنرمندان راستین، گفت: از هنر سو استفاده زیادی شده و گاهی بی‌هنری ترویج شده است و برای تروج ظلم و خشونت و فساد استفاده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جمعی از هنرمندان فعال حوزه هنری مازندران به مناسبت دهه کرامت با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران  دیدار کردند.

آیت‌الله محمدی لائینی نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران در این دیدار اظهار کرد: شما هنرمندان، همانند مجاهدی در حوزه هنر انقلاب اسلامی هستید، هنری که با ۲۲۰ هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده پیوند خورده است، نه در ایران بلکه در حوزه‌ای به نام مقاومت که سبب شد بینی استکبار به خاک برسد.

 

وی با بیان اینکه جایگاه و ارزش هنر  و تأثیر آن کاملا مشخص است، افزود: خداوند انسان و جهان را هنرمندانه آفریده است، دریایی پر از آیات الهی، منظره چشم نواز جنگل و موسیقی زیبای وزش باد. همه چیز طبیعت و خدای طبیعت هنر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه  شهیدان هنرمند بودند و خانواده‌های آنها در صبر و استقامت هنرمند بودند، اضافه کرد: همان طوری که حضرت زینب (س) در حادثه کربلا همه حوادث را زیبا دیدند، همان ‌گونه که تشنه لبی وارد آب شد و به‌خاطر وفا به امام و برادرش لب به آب نزند، اینها چیزی جز زیبایی و هنرمندی نیست.

 

این مسؤول بیان کرد: امام خمینی(ره) توانست هنرمندانه اهداف سیاسی و اجتماعی خودش را مطرح کند و در دل مردم وارد شود که می‌توان گفت رهبر معظم انقلاب هنرمندانه در حال اداره امور است و همه ابعاد و جوانب را در نظر می‌گیرند و انقلاب یک اثر هنری جاوید است. 

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه هنر بسیار مهم و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: از هنر سو استفاده زیادی شده و گاهی بی‌هنری ترویج شده است و برای تروج ظلم و خشونت و فساد استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: باید در این موضوع هنرمندان راستین و واقعی دفاع کنند؛ این مثل جهاد است، بخشی از این قضایا از طرف دشمن است و گاهی هم از طرف دوستانی است که هنر را درک نکرده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران با بیان اینکه هنر یعنی اینکه با دیدن سختی‌ها باز به کارت ایمان داشته باشی و ادامه دهی، افزود: باید هنرمند را تکریم و تجهیز کرد، تکریم هنرمند مخصوصا هنرمندان جامعه اسلامی مانند تکریم  عالم است.

 

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه ما در خدمت همه شما هستیم و هر کاری از دست بنده بر بیاید انجام خواهم داد، گفت: شما را سفارش به صبر و استقامت می‌کنم؛ به این دلیل که هنر انقلاب اسلامی اگر باشد پای همه به وسط می‌آید.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما