شناسهٔ خبر: 41058382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تخصیص مطلوب آب کشاورزی و افزایش تعداد سدهای استان لرستان ضروری است

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به لزوم بازرسی میدانی از پروژه‌های در دست اقدام گفت: از آنجا که استان لرستان محروم است باید تلاش شود که علاوه بر تخصیص مطلوب آب کشاورزی،‌ تعداد سدهای استان نیز افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد رزم در دیدار با مدیران عامل مجموعه صنعت آب و برق استان لرستان اظهارداشت: با توجه به اینکه مدیران دستگاه های زیربنایی استان در توسعه و پیشرفت استان موثر هستند، مردم از آنها انتظار بیشتری دارند و از آنجا که حوائج مردم به سمت مسئولان از نعمت‌های خداوند است مسئولان نباید از تکرار این مراجعات خسته شوند.

وی افزود: چون مردم در جریان خدمات شرکت‌های آب و برق نیستند لازم است اطلاع رسانی مناسبی در این راستا انجام گیرد تا در جریان این خدمات قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: خدمت‌رسانی به روستاهای استان باید در اولویت کاری مسئولان باشد چرا که این خدمات سبب ماندگاری، رونق کسب و کار در روستاها و تشویق به مهاجرت معکوس از شهر به روستا می‌شود.

وی بازرسی میدانی از پروژه‌های در دست اقدام را مفید و موثر دانست و بیان کرد: از آنجا که استان لرستان محروم است باید تلاش شود که علاوه بر تخصیص مطلوب آب کشاورزی،‌ تعداد سدهای استان نیز افزایش یابد.

رزم به لزوم تهیه طرح‌های توجیهی مستدل و اخذ مجوز احداث سدهای جدید تاکید کرد و گفت: در راستای پیشبرد صنعت آب و برق استان از ظرفیت مجمع نمایندگان استان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: شعب ویژه‌ای در محاکم استان برای رسیدگی به پرونده‌های این حوزه آب و برق اختصاص یافته و با متخلفان و افرادی که از انشعابات غیرمجاز آب و برق استفاده یا اقدام به سرقت تاسیسات مربوطه، شبکه‌های آبرسان و کابل برق می‌کنند برخورد قاطع می‌شود از طرفی باید تاسیسات آب و برق و خطوط انتقال جهت پیشگیری از سرقت مراقبت‌های لازم انجام گیرد.

رزم سرقت تاسیسات آب و برق و شبکه‌های انتقال را جزء 40 جرم احصا شده اولویت دار در دادگستری استان برشمرد و اظهارداشت: با مجرمان این حوزه بدون اغماض برخورد و این افراد در کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات نیز مشمول آیین نامه عفو تشخیص داده نمی‌شود.

وی به لزوم نصب علائم هشداردهنده در اماکن وابسته به شرکت‌های آب و برق تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های مربوطه باید در بحث مستندسازی املاک خود و اخذ سند تک برگی هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: هیچ کس حق ندارد از توسعه پروژه‌های استان جلوگیری کند  چرا که صنعت تصفیه آب و فاضلاب بسیار مهم بوده و در بهداشت جامعه بسیار تاثیرگذار است بنابراین باید همت ویژه‌ای در راستای تاسیس تصفیه‌خانه در شهرستان‌های فاقد تصفیه خانه استان انجام گیرد.

انتهای پیام/642/س

نظر شما