شناسهٔ خبر: 41078110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تشکیل شعب رسیدگی به انشعابات غیر مجاز و سرقت شبکه‌های انرژی در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: شعب رسیدگی به انشعابات غیر مجاز و سرقت کابل‌های برق و تاسیسات آبی که منجر به تضعیف شبکه‌های خدمات رسانی می‌شود در استان تشکیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «محمد رزم» اظهار کرد: شعب ویژه ای در محاکم استان برای رسیدگی به پرونده های این حوزه اختصاص داده شده و با متخلفان و افرادی که از انشعابات غیرمجاز آب و برق استفاده یا مبادرت به سرقت تاسیسات مربوطه، شبکه های آبرسان و کابل برق می نمایند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی افزود: سرقت تاسیسات آب و برق و شبکه های انتقال جز ۴۰ جرایم احصا شده اولویت دار در دادگستری استان است، با مجرمان این حوزه بدون اغماض برخورد و این افراد در کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات نیز مشمول آیین نامه عفو، تشخیص داده نخواهند شد.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: خدمت رسانی به روستاها در اولویت باشد زیرا  این خدمات باعث ماندگاری و رونق کسب و کار در این مناطق شده و سبب تشویق به مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهد شد.

رزم گفت: با توجه به اینکه لرستان استان محرومی است باید تلاش شود که تخصیص آب کشاورزی بیشتر شده، همچنین تعداد سدهای استان افزایش یافته و تهیه طرح های توجیهی مستدل و مجوز احداث سد های جدید اخذ شود.

وی افزود: نصب علائم هشدار دهنده در مکان هایی که وابسته به شرکت های آب و برق هستند از ضروریات است و این دستگاه ها بایستی در بحث مستندسازی املاک خود و اخذ سند تک برگی هر چه سریعتر اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد از توسعه پروژه‌های استان جلوگیری نماید.

وی افزود: صنعت تصفیه آب و فاضلاب مهم بوده و در بهداشت جامعه بسیار تاثیرگذار است که بایستی همت ویژه ای در راستای تاسیس تصفیه خانه در شهرستان های فاقد این امکان در استان صورت گیرد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما