شناسهٔ خبر: 41053325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فنی جهادکشاورزی اسدآباد خبر داد

برداشت سالانه ۶۰ هزار تن محصولات باغی از باغات اسدآباد

شهره اکبری

معاون فنی اداره جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از برداشت سالیانه ۶۰ هزار تن محصولات باغی از باغات این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی سرخوش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۵۱۰۰ هکتار باغات در سطح شهرستان اظهار کرد :سیب، انگور، هلو، شلیل، آلو، زردآلو، گیلاس، آلبالو، گلابی ،گردو، بادام و باغات مخلوط از جمله باغات موجود این شهرستان با ۳۴۶۴ نفر بهره بردار و باغدار است.

وی با بیان اینکه در سال جاری برداشت ۱۳ هزار و ۹۸۰ تن انگور از باغات این شهرستان پیش بینی می شود، گفت: سطح زیرکشت انگور امسال اسدآباد ۱۱۶۵ هکتار بوده که باغات انگور موجود شهرستان بیشتر در روستای گردشگری ملحمدره، روستای ترخین آباد، حبشی، هلور، سفلی، علیا و دهستان چهاردولی واقع شده و قالب نوع انگور تولیدی شهرستان در درجه اول فخری و بعد از آن گونه های کشمشی، عسگری و ریش بابا است.

سرخوش سطح زیرکشت باغات گردو این شهرستان را ۱۶۴۰ هکتار با پیش بینی برداشت ۳۹۳۶ تن محصول عنوان کرد و افزود: میانگین متوسط برداشت محصول گردو از هر هکتار باغات گردو ۲۴۰۰ تن  بوده که با سرشاخه کاری انجام گرفته شده انتظار است میانگین تولید در هر هکتار تا چهار تن نیز افزایش داشته باشد.

معاون فنی اداره جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: بیشترین باغات گردو اسدآباد در روستاهای ملحمدره، خنداب و به صورت پراکنده مناطق چهاردولی و کلیایی واقع شده است.

وی سطح زیرکشت باغات هلو این شهرستان را نیز ۶۸۴ و سطح باغات شلیل را ۶۱۰ هکتار برشمرد و یادآور شد: میزان تولید هلو در هر هکتار از باغات به طور متوسط ۳۳ تن در مجموع به میزان ۲۲ هزار و ۵۷۲ تن و  شلیل در هر هکتار ۳۰ تن در مجموع به میزان ۱۸ هزار و ۳۰۰ تن  پیش بینی شده که قالب تمرکز این باغات در روستاهای جنت آباد و مزرعه بید قرار دارد.

سرخوش مطرح کرد: سطح زیرکشت امسال باغات سیب شهرستان ۱۳۳ هکتار، بادام ۱۹۰ هکتار، باغات مخلوط ۱۴۰ هکتار، گلابی، گیلاس و آلبالو ۲۵۳ هکتار و آلو ۲۸۵ هکتار بوده که متوسط برداشت محصول از هر هکتار از باغات سیب ۱۵ تن، بادام یک و نیم تن، باغات مخلوط هفت تن ،گلابی، گیلاس و آلبالو هشت تا ۱۰ تن و آلو ۱۴ تن پیش بینی شده است.

انتهای پیام

نظر شما