شناسهٔ خبر: 41067677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

رشد ۱۰ درصدی برداشت محصولات باغی تابستانه در کرمانشاه

یحیی اسفندیاری از رشد ۱۰ درصدی برداشت محصولات باغی تابستانه در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی اسفندیاری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۸۵۹ هکتار از اراضی باغی استان کرمانشاه به زیر کشت ۱۰ محصول تابستانه رفته است.

وی افزود: در این میان ۲۰۴ هکتار به کشت آلبالو، ۷۸۷ هکتار به گیلاس، ۶۳۱ هکتار به زردآلو، ۳۵۶ هکتار به توت، ۳۰۰ هکتار به سیب گلاب، ۹۶۲۵ هکتار به کشت انگور، ۲۰۸۴ هکتار به هلو، ۶۱۹ هکتار به شلیل و ۲۵۳ هکتار به آلو و آلوچه اختصاص داده شده است.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین مجموع تولید محصولات تابستانه باغی در استان کرمانشاه به ۱۴۴ هزار و ۶۳۹ تن می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۰ درصدی حکایت دارد.

اسفندیاری گفت: میزان تولید آلبالو یک هزار و ۵۳۱ تن، گیلاس ۷۶۸۳ تن، زردآلو ۴۳۲۲ تن، توت ۴۲۳ تن، سیب گلاب ۴۲۰۰ تن، انگور ۸۴ هزار و ۴۸۰ تن، هلو ۳۲ هزار و ۱۳۹ تن، شلیل ۸۱۳۲ تن و آلو و آلوچه یک ۱۷۲۹ تن بوده است.

این مسئول عنوان کرد: کشت و تولید محصولات تابستانه باغی استان کرمانشاه در اقصی نقاط استان کرمانشاه پراکنده هستند.

وی تصریح کرد: محصولات تابستانه هسته دانه نظیر آلبالو و گیلاس از برخی استان‌های دیگر نیز به کرمانشاه وارد می‌شود اما در برخی محصولات مثل انگور و سیب مازاد تولید داریم و به دیگر نقاط کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما