شناسهٔ خبر: 41040089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار مشروح ۱۳ سه شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۹

هشداری‌تر شدن آمار‌های کرونایی: کووید ۱۹ هر ۹ دقیقه، جان یک هموطن را می‌گیرد؛ سخنگوی قوه قضائیه: واحد‌های قضایی سراسر کشور، در راستای ثبات در قیمت اجاره مسکن اقدام کنند؛ دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد برای تسهیل شرایط ورود شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس؛ و دختر نوجوان، جدیدترین قربانیِ عملیات سرکوب معترضان در آمریکا؛ عناوین مهمترین اخبار مشروح ۱۳ امروز است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مشروح اخبار ۱۳ امروز به این شرح است:

* شوخی گرفتن کرونا، حالا موجب شده، آمار‌ها به قدری بالا برود که جدی بودن خطر این ویروس، در اعداد و ارقام خودنمایی کند. آخرین آمار وزارت بهداشت از جان باختن ۱۶۲ هموطن در یک روز، حکایت دارد. یعنی کرونا در ایران هر ۹ دقیقه یک قربانی می‌گیرد. سه استان ایلام، لرستان و گلستان در وضع هشدارند. خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، بوشهر، خراسان رضوی، کرمانشاه و هرمزگان هم، وضع کروناییشان، قرمز است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_297115" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797253/297115?width=400&height=300"></script></div>

* اوضاع کرونا در تهران نگران کننده است. این، موضوعی است که فرمانده‌ی ستاد مقابله با کرونای تهران، با تاکید بر آن می‌گوید: چاره‌ای جز اعمال محدودیت نداریم.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_297116" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797253/297116?width=400&height=300"></script></div>

- دکتر زالی افزود: در حالی که هنوز تیم درمانی، فرصت ریکاوری پیدا نکرده، باید برای توازن بین فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، سه دستورالعمل اساسی را جدی گرفت.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_297117" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797253/297117?width=400&height=300"></script></div>

* همانطور که مطلع شدید، فوتی‌های ۲۴ ساعته‌ی کرونا رکوردی تلخ ثبت کرده و به ۱۶۲ رسیده. به عبارتی هر ۹ دقیقه یک نفر در کشور جان میدهد. معاون وزیر بهداشت می‌گوید: رعایت نکنیم وضع بدتر می‌شود.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_297119" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797253/297119?width=400&height=300"></script></div>

* وزیر بهداشت گفت: در نخستین مراحل از تحقیقات برای ساخت واکسن کرونا، به نتایج خوبی رسیده ایم.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_297114" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797253/297114?width=400&height=300"></script></div>

-وزیر بهداشت این خبر را در افتتاح ویدئوکنفرانسی نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۰ اعلام کرد. دکتر نمکی در نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان بهداشتی مشهد هم گفت: نگران اوج بیماری کرونا در مشهد هستیم. وزیر بهداشت افزود: برای رسیدگی به مشکلات مشهد به‌زودی کارگروه ویژه تشکیل خواهد شد.

* روح‌الله زم سر شبکه کانال ضد انقلاب آمد نیوز به اعدام محکوم شد. سخنگوی قوه قضائیه گفت: این حکم غیر قطعی و قابل فرجام خواهی است. آقای اسماعیلی در نشست خبری تصریح کرد: حکم قطعی این پرونده در دیوان عالی کشور صادر می‌شود.

-سخنگوی قوه قضائیه درباره نظارت قضایی بر بازار اجاره بهای مسکن نیز گفت: به واحد‌های قضایی در سراسر کشور توصیه شده، درباره افزایش بی رویه اجاره بهای خانه و احتمالا تخلیه واحد‌های مسکونی، تصمیمات منطبق با شرایط کشور و در راستای ثبات قیمت‌ها اخذ کنند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_297121" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797253/297121?width=400&height=300"></script></div>

-سخنگوی قوه قضائیه درباره پیگیری وضعیت قاضی منصوری هم گفت: تصویر جنازه منتسب به او برای ما ارسال شده و ظاهرا خود فرد است، اما ما قاضی هستیم و حسب ظواهر رای صادر نمی‌کنیم.
آقای اسماعیلی گفت: از طریق وزارت امور خارجه پیگیر نمونه DNA این فرد هستیم و استرداد جسد را مطالبه کرده ایم. همچنین درباره خودکشی و دگر کشی ابهاماتی وجود دارد که تقاضا کرده ایم، گروهی از پلیس و پزشکی قانونی برای بررسی موضوع به رومانی اعزام شوند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_297122" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797253/297122?width=400&height=300"></script></div>

* رئیس جمهور از وزیر اقتصاد خواست شرایط ورود شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس را تسهیل کند. آقای روحانی در نشست ستاد اقتصادی دولت خطاب به وزیر اقتصاد گفت: یک بازار اختصاصی برای پذیرش این شرکت‌ها ایجاد شود. وزارت اقتصاد همچنین مامور شد پیشنهاد وزارت ارتباطات را مبنی بر تعریف بسته‌های «اعتبار مالیاتی» به جای «معافیت مالیاتی» برای شرکت‌های نوآور پیگیری کند. رئیس جمهور همچنین پس از گزارش وزیر ارتباطات درباره ایجاد مشاغل جدید در دوره کرونا، دستگاه‌های ذیربط را موظف کرد برای رفع موانع گسترش کسب و کار‌های مجازی اقدام کنند. آقای روحانی گفت: لازم است کارگروهی برای تنظیم روابط بخش خصوصی و دولت در حوزه خدمات نوآورانه تشکیل شود. رئیس جمهور از وزارت ارتباطات هم خواست برای برگزاری سال تحصیلی جدید بر بستر شبکه ملی اطلاعات آماده باشد.

* بورس املاک و مستغلات راه اندازی می‌شود ... وزیر امور اقتصادی و دارایی، از تشکیل بورس املاک و مستغلات در هفته آینده خبر داد. دژپسند گفت: ۱۲ حوزه درگیر بورس مستغلات هستند.

-وزیر اقتصاد همچنین گفت: با امضای تفاهمنامه‌ای با تامین اجتماعی و شستا قرار شد ۲۱ شرکت بورسی، عرضه اولیه داشته باشند. به گفته دژپسند، از هفته آینده، عرضه‌های اولیه طی دو روز انجام می‌شود. دژپسند افزود: بورس حامی سهامداران خرد است و از اعمال ضوابط و مقررات دست بر نمی‌دارد.

- امروز همچنین، تفاهم نامه همکاری ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه امضا شد. هدف تفاهم نامه، پایش تامین مالی بخش خصوصی، از محل بازار سرمایه است. در این پایش، تمرکز بر بازار‌های تحت نظارت بورس تهران خواهد بود. مدت این تفاهم نامه، یکسال است و در صورت توافق طرفین تمدید می‌شود. این تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی، جامعه حسابرسان، بورس تهران و فرابورس امضا شد.

* نماگر بورس تهران با افزایش ۶۴ هزار واحدی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد گذشت؛ بنابراین برای اولین بار شاخص کل رکورد یک و نیم میلیون واحدی را رد کرد. در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران حدود ۳ میلیارد و ۵۸۵ میلیون برگ سهم و حق تقدم به ارزش ۱۰۳ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

* آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته: آتش‌بازی سرکوب در نیویورک و پورتلند، تظاهرات مقابل کاخ سفید و حمایت رئیس جمهور آمریکا از طرفداران نژادپرستش.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_297123" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797253/297123?width=400&height=300"></script></div>

* شمار مبتلاین به کوید ۱۹ به حدود ۱۰ و نیم میلیون نفر نزدیک شد. تا کنون حدود ۵۱۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از نیمی، یعنی پنج میلیون و ۶۷۰ هزار نفر هم بهبود یافته اند.

- سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: هنوز وخامت همه گیری کرونا فرا نرسیده و ممکن است شیوع این بیماری شدت بیشتری بگیرد. بنابر آمار این سازمان در ماه ژوئن (خرداد) میانگین هر روز ۴۷۰۰ نفر در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

-آمریکا همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با کروناست. از دو میلیون ۶۸۰ هزار فرد مبتلا در این کشور تا کنون حدود ۱۲۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند که یک چهارم همه قربانیان کرونا در جهان است. با افزایش موارد ابتلا به این ویروس، ۱۶ ایالت محدودیت‌های قرنطینه را بازگردانده اند.

-برزیل، پس از آمریکا، بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارد. بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده اند که از این تعداد ۵۸ هزار نفر جان باخته اند. بسیاری از منتقدان، ضعف سیاست‌های مقابله‌ای رئیس جمهور این کشور را، در مقابله با کرونا، از علل شیوع گسترده کرونا در برزیل می‌دانند.

-روسیه با ۶۴۱ هزار مبتلا و ۹ هزار قربانی و هند با ۵۶۷ هزار مبتلا و ۱۷ هزار فرد آلوده به ویروس در میان ۱۰ کشور با بیشترین آمار کرونا هستند. در انگلیس هم، تازه‌ترین گزارش‌ها، از جهش دوباره شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در برخی مناطق این کشور حکایت دارد.

-در ایتالیا هم، کارشناسان، از خسارت شدید به بخش اقتصاد، به علت تعطیلی‌های اجباری کرونا خبر داده اند.

* هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_297124" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797253/297124?width=400&height=300"></script></div>

* در مراسم روز ملی صنعت و معدن با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از ۳۰ برگزیده تجلیل شد. در این مراسم یک بانو و یک جوان کارآفرین برگزیده معرفی شدند.

* مرور چند خبر داخلی:
- مراسم معارفه و تکریم فرماندهان جدید و قبلی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... با حضور فرمانده کل سپاه برگزار شد. دکتر حسن ابوالقاسمی جانشین دکتر جلالی شده است.

-سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها اعلام کرد: هشتمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ امشب، به حساب مشمولان و سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

-ضرب سکه ۲ و ۵ هزار تومانی تکذیب شد. بانک مرکزی اعلام کرد فعلا در این باره تصمیمی نگرفته و آنچه در رسانه‌ها در این باره منتشر شده واقعیت ندارد.

-نتایج نهایی آزمون استخدامی سال ۹۸ برخی از دستگاه‌ها در سایت سازمان سنجش اعلام شد. پذیرفته شدگان از شنبه، ۱۴ تیر به سایت دستگاه‌های ذی ربط مراجعه کنند.

-رئیس سازمان چای گفت: تاکنون ۵۶ هزار تن برگ سبز به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

-انفجار بمب کنار جاده‌ای در بخش کورین تلفاتی نداشته است. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شایعات منتشر شده در فضای مجازی درباره این حادثه صحت ندارد.

-پیکر پاک شهید دفاع مقدس " نسیم افغانی در جوار بارگاه رضوی آرام گرفت. پیکر این شهید والامقام چندی پیش در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شد.

* رئیس جمهور ونزوئلا به سفیر اتحادیه اروپا ۷۲ ساعت مهلت داد خاک این کشور را ترک کند. اتحادیه اروپا دیروز یازده مقام ونزوئلایی دیگر را به بهانه تضعیف حاکمیت قانون خواند، به فهرست تحریمی خود افزود.

* قانون امینت ملی هنگ کنگ در کنگره خلق چین تصویب شد. به گفته مقامات چین این قانون باهدف مقابله با تبانی با مداخله طرف‌های خارجی تصویب شده و به حقوق شهروندان هنگ کنگ آسیبی وارد نمی‌کند. آمریکا پیش‌تر در اقدامی مداخله جویانه و به بهانه حمایت از استقلال هنگ کنگ، تحریم چین را در سنا تصویب کرد.

* هواپیمایی نروژ ضمن لغو سفارش خرید ۹۷ هواپیمای بوئینگ اعلام کرد از این شرکت آمریکایی طلب خسارت می‌کند. زمین گیر شدن هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس و مشکلات هواپیمای بوئینگ ۷۸۷؛ هواپیمایی نروژ را دچار زیان مالی کرده است.

* مرور چند خبر خارجی:

-مردم کشمیر به برنامه دولت هند برای اعطای مجوز اقامت دائمی به شهروندان این منطقه اعتراض کردند. شهروندان کشمیری، دولت هند را به برنامه ریزی برای تغییر ساختار جمعیتی کشمیر متهم می‌کنند.

-هند به علت نگرانی‌های امنیتی، استفاده از ۵۹ نرم افزار کاربردی ساخت چین، برای تلفن همراه را ممنوع اعلام کرد. روابط هند و چین از اواخر خردادماه و در پی کشته شدن ۲۰ نظامی هندی در درگیری با نظامیان چینی درمنطقه‌ای مورد مناقشه در هیمالیا، دچار تنش شده است.

- رئیس جمهور کوزوو اعلام کرد، در صورت تأیید اتهامات جنایت جنگی اش، کناره گیری می‌کند. دیوان بین المللی کیفری لاهه "هاشم تاچی"را به علت مشارکت در ۱۰ فقره جنایت جنگی در سال ۱۹۹۰، به جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

- ۳۲ نفر بر اثر برخورد دو قایق در رودخانه‌ای نزدیک پایتخت بنگلادش، کشته شدند. سالانه صد‌ها نفر بر اثر تصادف قایق‌ها در بنگلادش جان خود را از دست می‌دهند.

- وزیر خارجه مصر گفت: شورای امنیت باید ماجرای سد النهضه را با جدیت پیگیری کند. مصر هشدار داده؛ اقدام یکجانبه‌ی اتیوپی برای آبگیری سد النهضه، زندگی میلیون‌ها تن از مردم مصر و سودان را دچار مشکل می‌کند.

-تشدید تدابیر امنیتی درپایتخت سودان، در واکنش به دعوت از مردم برای برگزاری تظاهرات در سالگرد انقلاب این کشور. مردم و احزاب سودان غیر نظامی شدن نظام سیاسی این کشور را خواستارند. ارتش سودان یک سال پیش" عمر البشیر" را در پی گسترش اعتراضات مردمی از ریاست جمهوری برکنار کرد.

-تحقیقات نشان می‌دهد: افزایش آتش سوزی جنگل‌ها در استرالیا نسل خرس‌های کوالا را تا سال ۲۰۵۰ منقرض می‌کند. خرس کوآلا جانوری گیاه‌خوار، کیسه‌دار و بومی استرالیا است. اواخر سال ۲۰۱۹ تعداد بسیار زیادی از خرس‌های کوالا در آتش سوزی جنگل‌های استرالیا سوختند.

برچسب‌ها:

نظر شما