شناسهٔ خبر: 40938356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زندان مرکزی مشهد به سامانه دادرسی الکترونیک متصل شد

مشهد- ایرنا- همزمان با هفته قوه قضائیه با برقراری ارتباط الکترونیکی بین دادگستری کل خراسان رضوی و زندان مرکزی مشهد، طرح دادرسی الکترونیک در این زندان روز پنجشنبه به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، همزمان با چهارمین روز هفته قوه قضائیه با عنوان روز عدالت الکترونیک و فناوری‌های نوین، طرح دادرسی الکترونیک در راستای سیاست‌های قوه قضائیه و سازمان زندان‌های کشور با حضور رییس کل دادگستری استان، دادستان و معاونین وی افتتاح شد.

مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی درحاشیه این مراسم گفت: اجرای طرح الکترونیکی دادرسی نقطه عطفی در آئین دادرسی دستگاه قضایی کشور بوده و موجب تسریع و افزایش دقت در فرایند دادرسی، رفع بلاتکلیفی متهمان، کاهش اعزام زندانیان به مراجع قضایی و استفاده بهینه از زمان و سرمایه نیروی انسانی خواهد شد.

خشایار جمشیدی افزود: با توسعه و تداوم این شیوه از رسیدگی به پرونده‌های قضائی،  گره بسیاری از مشکلات قضائی زندانیان گشوده خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت رسیدگی به مشکلات زندانیان ادامه داد: امروز کلید این رویداد مبارک زده شد و در جریان برقراری ارتباط الکترونیکی بین دادگستری کل و زندان مرکزی مشهد، جلسه رسیدگی به اتهام یکی از متهمین به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد و با موفقیت به پایان رسید.

۱۱ زندان به همراه کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران زیرپوشش اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی است.

براساس اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی شمار زندانیان این استان با کاهش طی سال‌های گذشته به حدود ۱۶ هزار نفر رسیده است.

نظر شما