شناسهٔ خبر: 40682551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری دور جدید رایزنی های سیاسی ترکمنستان و آمریکا

دور جدید رایزنی های سیاسی عشق‌آباد و واشنگتن با حضور معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «وفا حاجی اف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و«جاناتان هنیک» معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی، دیپلماسی عمومی و مطبوعات، ضمن برگزاری دور جدید رایزنی‌های سیاسی، آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

حاجی بایف و هنیک در مورد سازوکارهای مشارکتی مؤثر که در چارچوب روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور شکل گرفته‌اند، همچنین چشم انداز توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه و تعاملات متقابل در جهت مقابله بر پیامدهای نامطلوب اقتصادی و اجتماعی همه گیری ویروس کرونا بحث و گفت و گو کردند.

دو طرف بر همکاری‌های موثر «عشق آباد» و «واشنگتن» در تعاملات چند جانبه «5+1» که بین کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا ایجاد شده است، تاکید کردند.

در جریان این نشست ویدیویی، حاجی بایف و هنیک توافقات صورت گرفته در چارچوب شورای تجاری ترکمنستان و آمریکا را مورد بررسی قرار دادند.

با توجه به وضعیت موجود مربوط به ویروس کرونا، طرف ترکمنی پیشنهاد برگزاری نشست ویدیویی با حضور رهبران شرکت‌های آمریکایی و روسای سازمان‌ها و ادارات تجاری و اقتصادی ترکمنستان در پاییز سال جاری میلادی را مطرح کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما