شناسهٔ خبر: 40610818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسیدن به مفاهمه و اقدام مشترک بهترین راهکار برای ساماندهی اجتماعی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی رسیدن به مفاهمه و اقدام مشترک دستگاه های اجرائی مرتبط و نهادهای اجتماعی را بهترین راهکار برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در جلسه بحث و بررسی گزارش عملکرد هسته کلیدی «ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی» سند تدبیر توسعه استان اظهار کرد: توانمندسازی اجتماعی و مدیریت سکونتگاه های غیررسمی موضوعی بسیار مهم و فرابخشی است که تاکنون تلاش های زیادی در این جهت صورت گرفته است.

وی افزود: اگر موضوعاتی مثل مهاجرت، حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی به عنوان پدیده هایی ناهنجار اتفاق می افتد محصول اقدامات جزئی نگرانه و سطحی و برآیند نظام اداری و اجرایی ما است.

بهبودی تصریح کرد: اگر بتوانیم برای رفع این معضلات عملیات مشترک تعریف کرده و به مفاهمه برسیم خواهیم توانست آنها را مدیریت و کنترل کنیم؛ اما اگر هر دستگاه بر اساس ماموریت‌های متعارف پیشین اقدامی صورت دهد نتیجه چندان مطلوبی حاصل نخواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: هسته کلیدی ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی از مهمترین هسته‌های سند تدبیر توسعه به شمار می رود و مجموعه زحمات و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و تسهیل‌گران برای پیشبرد پروژه‌های این هسته و بویژه تقویت پایگاه سرمایه اجتماعی در مناطق حاشیه ای تبریز بسیار ارزشمند است.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: در سند تدبیر توسعه بر روی نقاط کلیدی تمرکز می شود و بیشتر به دنبال الگوسازی هستیم؛ البته اگر الگوهایی قابل تعمیم و تکثیر باشد باید با احتیاط اقدامات خود را در سایر جهات و مناطق نیز توسعه داده و به مقابله با آسیب‌های اجتماعی بپردازیم.

توسعه محلی حلقه مفقوده برنامه ریزی توسعه کشور

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی در این جلسه  با اشاره به شکل گیری شورای اجتماعی کشور و ابلاغ دستورالعمل ملی مواجهه منطقی با آسیب‌های بیست گانه اجتماعی اظهار کرد: در ذیل این موضوع ما دقاتر تسهیل گری منطقه ای را برای 6 محله شهر تبریز تعریف کرده ایم.

علی بدرشکوهی ارتقاء مشارکت اجتماعی، ارتقاء سرمایه اجتماعی، توانمندسازی جوامع محلی، بهبود وضعیت اقتصاد خانوار، ترویج الگوی ایرانی، اسلامی مصرف، کار و فعالیت، کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر را از جمله اهداف برنامه استقرار دفاتر تسهیل و توسعه محلی اعلام کرد.

وی توسعه محلی را حلقه مفقوده برنامه ریزی توسعه کشور خواند و گفت: این خلاء با شکل‌گیری دفاتر تسهیل‌گری به عنوان دیدبان دستگاه‌های مسوول می‌تواند برطرف شود.

در این جلسه نمایندگان دفاتر تسهیل گری محلات ششگانه تبریز به تشریح اقدامات انجام گرفته و بیان دغدغه ها و مسائل موجود پرداختند.

انتهای پیام/60026

 

 

نظر شما