شناسهٔ خبر: 40508821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

قطع شاهرگ کمک رسانی به تروریست‌های داعشی توسط نیروهای عراقی

ابنا

مشاور رئیس جمهور عراق هدف عملیات «ابطال العراق» را قطع شاهرگ کمک رسانی به تروریست‌های داعشی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مشاور رئیس جمهور عراق و معاون استاندار سابق کرکوک اهمیت عملیات جاری «ابطال العراق» را قطع شاهرگ کمک‌رسانی به تروریست‌ها میان استان‌های کرکوک و صلاح الدین در شمال عراق دانست.

"اسماعیل الحدیدی" تاکید کرد: عملیات ابطال العراق اعتماد به نیروهای نظامی را تقویت کرد که تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح و با مشارکت همه نیروهای مشترک و الحشد الشعبی شروع به پاکسازی مناطق کردند.

مشاور رئیس جمهور عراق عملیات پاکسازی را در دستیابی به اطلاعات محرمانه و مهم موثر خواند و گفت: این عملیات همچنین این درک قوی را به شهروندان در مناطق هدف می‌دهد که دولت و نیروهای نظامی پشت آنها هستند و از آنها حفاظت می‌کنند و درصدد پایان دادن به حضور داعش هستند.

وی حضور شخص مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در کنار نیروهای امنیتی در کرکوک را هم بسیار مهم دانست و افزود: هدف بازدید الکاظمی از استان کرکوک مربوط به عملیات نظامی و حمایت از این نیروها بود و هیچ دلایل سیاسی نداشت.

الحدیدی همچنین گفت که الکاظمی از حیث اینکه رئیس سازمان اطلاعات عراق بوده همه اطلاعات درباره تحرکات عناصر تروریست داعش را در اختیار دارد.

وی افزود: عملیات جاری نمایشی نیست بلکه فرایندی است که در آن کلیه جنبه‌های فنی، اطلاعات و برنامه‌ها فراهم شده است به گونه‌ای که نیروها در مناطق ناهموار میان کرکوک و صلاح الدین که تروریست‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند مستقر خواهند شد.

هسته‌های خفته داعش طی چند ماه اخیر با شیوع کرونا در عراق فعالیت‌های تروریستی خود را در برخی مناطق شمال عراق از سر گرفته است.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما