شناسهٔ خبر: 40508496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشاور رئیس جمهور عراق:در حال قطع شاهرگ کمک رسانی به تروریست‌ها هستیم

مشاور رئیس جمهور عراق هدف عملیات معروف به ابطال العراق در شمال این کشور را قطع شاهرگ کمک رسانی به تروریست‌ها در محدود استان صلاح الدین و کرکوک خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل الحدیدی» مشاور رئیس جمهور عراق و معاون استاندار سابق کرکوک اهمیت عملیات جاری «ابطال العراق» را قطع شاهرگ کمک‌رسانی به تروریست‌ها میان استان‌های کرکوک و صلاح الدین در شمال عراق دانست.

عملیات گسترده ابطال العراق از روز سه شنبه (۱۳ خرداد) با سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به کرکوک با هدف پاکسازی این استان به علاوه بخش‌هایی از صلاح‌الدین و دیالی از حضور هسته‌های داعش آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

نیروهای الحشد الشعبی عراق و واکنش سریع امروز، طی عملیات ابطال العراق ده روستا در جنوب شرق صلاح‌الدین را پاکسازی کردند.

الحدیدی در گفت‌وگو با رادیو اسپوتنیک تاکید کرد: «این عملیات اعتماد به نیروهای نظامی را تقویت کرد که تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح و با مشارکت همه نیروهای مشترک و الحشد الشعبی شروع به پاکسازی مناطق کردند».

مشاور رئیس جمهور عراق عملیات پاکسازی را در دستیابی به اطلاعات محرمانه و مهم موثر خواند و گفت: «این عملیات همچنین این درک قوی را به شهروندان در مناطق هدف می‌دهد که دولت و نیروهای نظامی پشت آنها هستند و از آنها حفاظت می‌کنند و درصدد پایان دادن به حضور داعش هستند».

وی حضور شخص مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در کنار نیروهای امنیتی در کرکوک را هم بسیار مهم خواند و گفت: «هدف بازدید الکاظمی از استان کرکوک مربوط به عملیات نظامی و حمایت از این نیروها بود و هیچ دلایل سیاسی نداشت».

الحدیدی همچنین گفت که الکاظمی از حیث اینکه رئیس سازمان اطلاعات عراق بوده همه اطلاعات درباره تحرکات عناصر تروریست داعش را در اختیار دارد.

وی افزود: «عملیات جاری نمایشی نیست بلکه فرایندی است که در آن کلیه جنبه‌های فنی، اطلاعات و برنامه‌ها فراهم شده است به گونه‌ای که  نیروها در مناطق ناهموار میان کرکوک و صلاح الدین که تروریست‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند  مستقر خواهند شد».

هسته‌های خفته داعش طی چند ماه اخیر با شیوع کرونا در عراق فعالیت‌های تروریستی خود را در برخی مناطق شمال عراق از سر گرفته است.

انتهای پیام/.

نظر شما